DB op NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo

heb een dringend probleem

ik heb een app in vb2010 gemaakt en de conectionstring voor mijn database naar mijn NAS verwezen waar de DB staat.
op mijn laptop waar ik de app heb gemaakt (win7 , 64 bit) werkt het , maar op een andere pc met win7 , 64 bit krijg ik error.
iemand een idee

The file "\\NASC27709\Public\Cataloog\DataBase\Cataloog.mdf" is on a network path that is not supported for database files.
An attempt to attach an auto-named database for file \\NASC27709\Public\Cataloog\DataBase\Cataloog.mdf failed. A database with the same name exists, or specified file cannot be opened, or it is located on UNC share.

Klinkt mij nogal duidelijk in de oren. Zo een paar mogelijkheden (combinaties zijn mogelijk):
a. de naam NASC27709 wordt op die pc niet (automatisch, via Netbios of DNS) vertaald naar het ip-adres van de NAS.
b. de pc/gebruiker op die pc heeft geen rechten op de map en/of het bestand op de NAS. Kijk toegangsrechten en inlognaam etc. na.
c. Cataloog.mdf staat nog open op een andere computer.

Dan nog wat minder waarschijnlijke redenen die bij me opkomen:
a. De driver voor .mdf bestanden (Access?? MS SQL??) wellicht niet geladen/beschikbaar zijn op die laptop/pc?
b. Kan het zijn dat je een connectiestring gebruikt die uitgaat van een DSN die al op de computer/laptop aanwezig hoort te zijn om te werken? Áls in je connectie-string een driver wordt aangegeven, dan gebruik je geen DSN, dus geldt dit niet.

Andere tips heb ik niet.

Tijs.

heb het gevonden
update gedaan van sql 2008 naar sql 2008R2

thx voor de tips

Graag gedaan.

Wil je nog even de vraag op opgelost zetten? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan