• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=DBSOM() gebruiken op een draaitabel werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonW

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2016
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de formule =DBSOM() in Excel 2013. De formule moet waarden uit een draaitabel halen. Echter werkt dit niet. Als ik een kopie maak van de draaitabel en daar de formule overheen laat gaan komt wel het juiste antwoord naar boven. Nu heb ik het probleem proberen op te lossen door =SOM.ALS() te gebruiken, maar dan heb ik dan een extra tabel nodig (wat ik liever niet wil). Weet één van jullie een oplossing voor mijn probleem?

Bekijk bijlage Productiekosten test bestand.xlsx

De 10 is het tiende argument "Som van Bedrag in EUR" in de lijst met velden.
Code:
=DBSOM($A$2:$E$7;10;M2:M5)

Beste Harry,

Jouw voorstel heb ik geprobeerd. Maar de formule werkt nog steeds niet op de draaitabel. Ik krijg nog steeds #WAARDE!. Kan dit ook te maken hebben dat de formule niet op een draaitabel werkt? Zo ja waarom niet?

Laatst bewerkt:
Heb je de formule gekopieerd of heb je enkel een 10 ingevuld?
In dit voorbeeldbestand werkt het uitstekend.

Bijlagen

Beste Harry,

De formule werkt! Maar waarom is "Som van Bedrag in EUR" het tiende argument? Welke argumenten gaan hier aan vooraf?

Update: Ik heb het antwoord al gevonden. Bedankt voor het reageren Harry!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan