.dbx bestand kan niet worden teruggezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olav300145

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Door een fout is er in mijn Outlook expres 6.0 een map met belangrijke (en veel) E-mail gewist :(

Met Norton heb ik het betreffende .dbx bestand veilig kunnen stellen.
Als ik nu het .dbx bestand met importeren probeer terug te zetten krijg ik de foutmelding dat Outlook geen berichten in deze map kan vinden of dat een andere toepassing voor deze map actief is.

Hoe krijg ik mijn mail terug in Outlook?

Olav

Toen ik je vraag en de geprobeerde oplossing las, was mijn eerste gedachte:
waarom importeert hij het bestand in Outlook (Express) en waarom plaatst hij het bestand niet gewoon terug in de oorspronkelijke map (was was het ook al weer C:\documents and settings etc. etc.) M.a.w. heb je al geprobeerd om het dbx bestand gewoon in de oorspronkelijke map terug te zetten.

[edit] die foutmelding zou mogelijk het gevolg kunnen zijn van een door OE nieuw aangemaakte map met een identieke naam ? Wat als je OE afsluit en het hierboven staande probeert ?

Laatst bewerkt:
Terugplaatsen

Na terugzetten met Norton werd het .dbx bestand in de juiste map teruggeplaatst, maar de map of de inhoud werd niet zichtbaar in Outlook, ook niet na opnieuw opstarten van outlook of de computer. Heb intussen wel een reservecopie van het .dbx bestand gemaakt!

En er is ook geen nieuw .dbx besand met de zelfde naam aangemaakt door outlook.

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar dan is mogelijk het "terughalen" met Norton niet zonder schade gegaan? Ik heb zelf nooit met Norton gewerkt dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik postte mijn eerste berichtje hierboven eigenlijk alleen maar vanuit de "eerste gedachte" die ik kreeg toen ik je bericht las.

andere methode

Een methode die ik wel eens heb gebruikt is eerst via Outlook Express de map opnieuw aanmaken. Daarmee wordt de map opgenomen in de mappenstructuur. Verwijder daarna (nadat Outlook Express is beeindigd) de dbx-map en vervang deze door de 'oude' veilifg gestelde map onder dezelfde naam.

Geslaagd !!!!

Geslaagd :thumb:

Wow, het was even diep graven, maar alles staat terug:D

Bedankt Arno

Uiteraard Pasja ook bedankt voor je reactie.

Olav

Olav,
ik zit met precies hetzelfde probleem, wat jij hebt omschreven,
ik heb een backup bestand veilig kunnen stellen met als naam:
{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602} , waarin de *.DBX bestanden staan, dit bestand kan ik gewoon openen en dan komt eerst MICROSOFT en daarna OUTLOOK tevoorschijn en daarin staan de *DBX bestanden.
Zoals Pasja adviseerde heb ik de map, welke nu in Outlook staat , (wel een heel ander nummer van de map zoals bovenstaande map, echter hierin kan ik niets openen, dus er komt geen MS en OE,)
verwijderd en vervangen door bovenstaande map, resultaat nihil, dus ik doe iets fout :o , welke map moet er aangemaakt worden, welke Pasja bedoelt????
groetjes
Pierre.

Zelfde probleem!

Piere
Waarschijnlijk heb je een nieuwe map aangemaakt met een nieuwe identiteit en wordt deze niet in outlook weergegeven!
Maakt niks uit, handel als volgt, zo heb ik het ook uitgevogeld en ben met de laatste hint van arno tot resultaat gekomen.

Alereerst maak een nieuwe map aan op b.v. je desktop

Verplaats alle .dbx bestanden uit de backup naar deze map.

Open outlook expres en controleer of alle postmappen leeg zijn (postvak-in, verzonden items enz.) zo niet maak ze dan leeg, of sla ze ergens anders op als .eml bestanden. (mailtje openen, bestanden, opslaan als).

Klik in het outlookscherm met de rechter muistoets op b.v. postvak-in, en klik eigenschappen.

Selecteer de bestandslokatie in het eigenschappen schermpje, Let op de bestandslokatie is Veel langer als het schermpje breed is.

Kopieer (ctrl c ) en plak b.v. in kladblok (ctrl v) om het leesbaar te maken.

Sluit outlook.

Ga met explorer naar deze lokatie, je vind er de .dbx bestanden van je huidige outlookinstellingen.

Vervang deze .dbx bestanden voor de backup .dbx bestanden met exact gelijke naam, de bestanden met een afwijkende naan houd je nog even apart.

.dbx bestanden met een afwijkende naam houd je nog even apart.

start outlook, de inhoud van de vervangen bestanden moeten nu zichtbaar zijn.

Maak nu in outlook nieuwe postmappen aan met exact de zelfde naam als de .dbx bestanden die je nog hebt (let vooral op hoofdletters) en uiteraard zonder .dbx.

Sluit outlook

je vind nu op de zelfde lokatie als voorheen .dbx bestanden met de naam van je overgebleven bestanden.

vervang nu ook de laatste .dbx bestanden

start outlook

Sucses

Olav

Olav,
uit de kunst, bedankt :thumb: !!!
Ze staan er weer op en ik heb alles weer terug, had het zelf nooit gevonden,
maar daarom hebben wij dit goeie board.
prettige avond verder
groetjes
Pierre

Status