DBX bestanden niet te openen en adressen verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Voordat ik Windows na een crash opnieuw installeerde, heb ik mijn emails in een aparte map onder Mijn Documenten opgeslagen. Die map is bewaard gebleven, maar ik kan de mailtjes (dbx-bestanden) niet openen. Windows geeft aan 'onbekend bestandstype'. Ik wil de emails en hun bijlagen gewoon kunnen lezen en de afzenders weer in mijn email-adresboek opnemen.
Dat email adressenbestand is namelijk verdwenen (had ik niet apart in een map opgeslagen). Wel heb ik vooraf met Nero op DVD een backup gemaakt van de hele C-schijf. Zit dat adressenbestand daar nog ergens in opgeslagen of ben ik het nu kwijt?

Hetzelfde geldt voor mijn rubriek Favorieten waar je emails, websites en programma's kon opslaan. Die hele Favorieten rubriek met inhoud is ook verdwenen. Is dat nog terug te halen?

Als aanvulling op mijn help-vraag van zojuist:

Wilde net de afzender van een ontvangen mail in het adresboek opslaan en krijg de melding 'staat al in het adresboek'. Blijkbaar is het adresboek er dus nog, maar waar dan??

Heb vervolgens een website proberen op te slaan in Favorieten, maar de optie 'Opslaan in Favorieten' ontbreekt bij de keuzemogelijkheden.

Het dbx bestand kun je in Outlook Express binnenhalen via de functie "importeren" [onder "bestand"].....

Ik snap het denk ik niet.

-Ik ga naar 'mijn documenten',
-dan naar de map waar nu mijn .dbx bestanden in zitten,
-die map open ik,
-ik klik zo'n dbx bestandje aan,
-klik dan links bovenaan op 'bestand'.
Ik krijg dan een aantal opties waaronder kopieren, maar niet importeren.

Het dbx bestand kun je in Outlook Express binnenhalen via de functie "importeren" [onder "bestand"].....

Potverdekke, goeie tip! Ik zat met hetzelfde probleem. Wist niet dat het zo simpel was.

Een dikke merci ErpCity! :thumb:

Ik snap nog steeds niet welke handelingen ik dan moet verrichten.
Al mijn emails uit Outlook Expres heb ik geback-upt voordat ik windows opnieuw moest installeren. Ze staan nu als .dbx bestanden (die ik niet kan openen) keurig in een mapje onder 'mijn documenten'. Ik wil alles weer terugzetten.
Als ik in OE op 'bestand' klik krijg ik inderdaad 'importeren'. Maar als ik dat aanklik krijg ik vijf opties die me niets zeggen en die me ook niet bij mijn mapje met dbx-bestanden brengen.

Overigens geldt hetzelfde verhaal voor mijn adresboek. (ik heb het via 'zoeken' wel gevonden en uitgeprint, maar krijg het ook niet meer op z'n oude plek. Daar ontstaat nu een nieuw adresboek, maar als ik daar handmatig een oud mailadres wil invoeren krijg ik de melding 'al aanwezig in adresboek')

Wie kan mij stapsgewijs vertellen hoe ik alles weer terugplaats?

Awel LWM ik ben ook geen pc expert maar ik zal zeggen hoe ik het gedaan heb. In OE (ik heb versie 6, wss oudere versie maar goed genoeg voor mij :D) "bestand", dan "importeren", van de 5 opties "berichten" selecteren. Dan krijg je de vraag "selecteer het e-mailprogramma waaruit u wilt importeren". Daar heb ik Outlook Express 6 gekozen. Dan op knopje volgende klikken. Dan krijg je "locatie opgeven". Daar heb ik gekozen voor "e-mail uit een OE6 archiefmap importeren". Dan kun je via bladeren de locatie van uw dbx bestand opgeven. Dan op ok klikken en de berichten verschijnen in uw inbox.

Ale vooruit hopelijk ben je ermee geholpen

Ik heb ook OE6 en ik begrijp nu inderdaad hoe de procedure is, maar het werkt niet.
Bij locatie blader ik naar C:/Outlook mail. Daar zitten al mijn emailbestanden en mappen en dat heb ik via 'zoeken' ook kunnen zien. Maar ik krijg de melding 'Het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door Outlook Expres.'

vr. groet
LWM

Ik ben eruit!
Via 'zoeken' ontdekte ik hetzelfde mailbestand ook op mijn D-partitie en van daaruit bleek het wel te importeren. Geen idee waarom dit wel ging en waarom hetzelfde bestand 2x op mijn schijf staat. Ook mijn adresboek heb ik weer kunnen importeren. Dus enorm bedankt voor het advies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan