dbx importeren in Outlook Express lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Beste forummers,

Bijna een week geleden was ik in Outlook Express plots bij mijn lokale mappen een deel van de mappen en alle submappen kwijt. De dbx-bestanden stonden nog wel op de gewone plaats.
Ik heb hier en bij Microsoft zelf gezocht naar mogelijkheden om de bestanden te importeren. Dit lukt niet.
Op mijn systeem draait Windows XP, SP2, en ik werk met Outlook Express 6.00.2900.2180.
Ik heb eerst een kopie gemaakt van C:\.....\Identities\{lang nummer}\Microsoft\Outlook Express mocht er iets fout gaan.

Ik heb geprobeerd via Bestand - Importeren - Berichten - Microsoft Outlook Express 6, zowel via
1) Hoofdidentiteit, als via
2) Email uit een OE6-archiefmap
te importeren.
Zonder succes. Zelfs al had ik het kenmerk 'Alleen lezen' van de mappen uitgezet. Die tip stond hier ergens.
Ik blijf deze melding krijgen: "Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend.
Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend.
". Nodeloos te zeggen dat ik geen ander programma open had. Oo niet de Internet Explorer.

Wat ik ook geprobeerd heb, is de map met het lange nummer en alles eronder uit te vegen, om daarna OE6 weer te openen zodat de beginsituatie hersteld is. Vervolgens maak ik een map 'piet' aan en sluit OE6. Ik kopieer dan het bestand piet.dbx van mijn backup naar de nieuwe map. Als ik vervolgens OE6 open, blijft de map leeg. De verwijzing is wel naar de map 'piet', en alhoewel daar mails in staan, toont OE6 niets.
Misschien nog een relevante opmerking, ik heb aan staan dat de mappen om de zoveel tijd gecomprimeerd worden.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Groeten,

Richard

Je hebt een copie gemaakt. Waar staat die nu? weet je dat? Ga dan naar extra>opties tabblad onderhoud. Klik op archiefmap>wijzigen. ga nu in het volgend venster naar je ciopie van je .dbx bestanden toe en bevestig dat je de daar aangetroffen archief wilt gebruiken.

Alle vensters weg-oké-en en OE opnieuw opstarten. Je mail wordt nu gelezen van en geschreven naar de nieuwe locatie=je copie die je heel handig voortijds hebt weggeschreven.

Beste Confictius,

Bedankt voor de tip. Hier had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het vanavond gelijk proberen.

Richard

Beste Confictius,

De tip werkt den dele. Niet alle *.dbx-bestanden zijn geïmporteerd, maar de meesten wel. Waarom dit is snap ik niet. Ik zie ook geen verband tussen de wel en de niet-geïmporteerde mappen.
In ieder geval bedankt.
Meer tips zijn welkom!

Richard

Beste Confictius,

De tip werkt den dele. Niet alle *.dbx-bestanden zijn geïmporteerd, maar de meesten wel. Waarom dit is snap ik niet. Ik zie ook geen verband tussen de wel en de niet-geïmporteerde mappen.
In ieder geval bedankt.
Meer tips zijn welkom!

Richard

Beste Richard,
Ik had hetzelfde probleem.
Als het goed is zijn dan je dbx bestanden beschadigd. bij mijzelf
had ik maar 20 e-mailtjes terwijl het dbx bestand van postvak in 400 mb
groot was ik heb het opgelost door een repair programma te downloaden en
de dbx bestanden repareren, vervolgens importeer je de e-mailtjes in
outlook express.

k heb het opgelost door een repair programma te downloaden en
de dbx bestanden repareren,
Wel handig als je even wilt vermelden welk programma je hebt gebruikt ;)

Haal intussen hier de gratis versie 4.50 van DBXtract even op,vanaf versie 5.0 is het tegenwoordig betaalde software.

http://www.oehelp.com/dbxtract/default.aspx

http://downloads.pcworld.com/pub/new/internet/e_mail/DBXtract.zip

Dit programma extract de berichten als *.eml bestanden,die direct leesbaar zijn.

De *.eml bestanden kun je dan later weer naar de betreffende map in Outlook Express slepen.

Maak voor elk *.dbx bestand een aparte map aan om goed overzicht te houden.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan