DC++ en Zyxel 2602H

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael343

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hoe laat ik deze combinatie werken? Ik heb zoals elders op dit forum geschreven poort 5000 in de Zyxel opgegeven, maar kan er geen UDP/TCP ofzo op instellen, alleen de poort. Hublist werkt, hubs laden, maar verder alleen timeouts (search en filelist opvragen).

Dank. Stond er al.

En dat topic had ik dus al zoveel mogelijk gevolgd, tot aan het herstarten van de Zyxel toe.

Laatst bewerkt:
Geef eens in een bijlage een schermafdruk van je huidige Connection Settings in dc++.

[Alt][PrtScn] toetscombinatie, dan start -> uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als, bestandstype: JPEG kiezen en naam opgeven. Dan bij een volgend reply via Beheer Bijlagen uploaden bij je bericht.

Tijs.

Bijgaand, ook van de Zyxel.

Edit: en van de Comodo firewall (maar met Comodo exit werkt het nog niet)

Bijlagen

• settings.jpg
    settings.jpg
    34,1 KB · Weergaven: 35
  • zyxelsettings.jpg
    zyxelsettings.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 45
  • firewall.jpg
    firewall.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 61
  • firewall2.jpg
    firewall2.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Goed, bijlage 3 klopt niet, want daar staat SOURCE port is 5000 (oftewel van clients die vanaf Internet verbinden moeten (toevallig) poort 5000 gebruiken?)
Dat moet natuurlijk DESTINATION port is 5000 zijn (oftewel poort 5000 op JOUW pc is de destination). Pas dit aan.

Ik zie in bijlage 4 dat je alle poorten voor dcplusplus.exe open zet (zowel naar binnen als naar buiten), dus als bijlage 4 de overhand heeft over bijlage 3, dan is er dus niets aan de hand.

Je port-settings in DCplusplus zelf lijken OK (bijlage 1). Poort 5000 TCP (downloaden) en 5000 UDP voor zoeken zijn ingesteld. Zet eventueel ook 5000 in het tweede vakje, om zeker te zijn (dus bij Zoeken).

Blijft over bijlage 2. Daar ergens moet het probleem zitten. Probleem is echter dat ik in de handleiding van de Zyxel ook geen mogelijkheden heb gezien om onderscheid te maken tussen UDP en TCP verkeer, ik kan dus ook niet bepalen of hier (wat betreft poort 5000) alleen TCP of tegelijkertijd ook UDP geregeld is.

Het rare is dat in een bijlage van de Zyxel handleiding een tabel staat waar specifiek ook UDP gerichte programma's worden genoemd, maar verder geen duidelijkheid wordt verschaft waar je UDP specifiek zou kunnen forwarden...

Vind ik nog wat daaromtrent, dan post ik dat wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat je wel kunt doen (zie pagina 281 van de manual) is UpnP aanzetten op zowel de Zyxel en je XP pc, en in de Internet Gateway setting (zie voorbeelden in de manual vanaf die pagina 281) de Zyxel opdracht geven poort 5000 UDP en poort 5000 TCP door te leiden naar jouw pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat UpnP mogelijk link is.... maar hangt ook af van je firewall op je compu of een schadelijk proggie toegang krijgt tot internet of niet. Met de Windows Firewall is het in ieder geval link (want die checkt alleen van buiten naar binnen, niet van binnen naar buiten)... ;)

Tijs.

Wat ik alleen niet snap is hoe dit alleen voor DC++ ingezet kan worden? Kan niet elke idioot verbinding leggen met poort 5000 als ik dat UPNP opzet?

UpnP gaat erover dat programma's zelfstandig gaten in de firewall mogen maken om toegang te geven vanuit het Internet.

Het gaat er niet om dat mensen/programma's vanaf het Internet die gaten kunnen maken, het werkt uitsluitend vanaf jouw computer (of andere computers in jouw lokale netwerk).

Dus, tenzij ik me heel erg vergis, zou UpnP gevaarlijk kunnen zijn als bijv. een op je systeem geïnstalleerde trojan zelfstandig 1 of meerdere poorten zou kunnen openzetten voor toegang vanaf het Internet. Dan moet diezelfde trojan ook nog luisteren op die poort.

Heb je een goed firewallprogramma (ik gebruik Zone Alarm Free), dan detecteert die dat programma's poorten openzetten, en/óf, in dit verhaal nog belangrijker, niet alleen een poort openzetten maar ook op die poort gaan luisteren, zodat ze dus commando's kunnen gaan accepteren vanaf Internet voor hun kwalijke werk.

Als DC++ al luistert op poort 5000, dan kan niet een ander programma dat ook gaan doen, behalve natuurlijk als dat andere programma DC++ kan afsluiten.
Simpel gesteld: Er kan maar 1 programma tegelijkertijd luisteren op een poort.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb geen optie UPNP aan te vinken? Windows 2000 SP4.

Bijlagen

• netw.jpg
    netw.jpg
    41 KB · Weergaven: 19
Volgens deze link, ook al gaat die niet precies over jouw type zyxel, moet je in Port Translation ook 5000 invullen in beide vakjes.

Misschien helpt het...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan