Dc++

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric_Barry

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Hallo,

IK probeer al een paar dagen het programma DC++ te gebruiken maar helaas lukt dat niet. Waarschijnlijk heeft eea te maken met mijn router (een linksys) die mijn poorten dichthoudt?

Wie weet hoe ik eea om het het programma DC++ te gebruiken moet open zetten.

Thanxx
Eric

Kan je even niet zeggen waar je in dc++ moet zijn maar heb je hem wel op pasive mode staan?

Geplaatst door m@rio
Kan je even niet zeggen waar je in dc++ moet zijn maar heb je hem wel op pasive mode staan?

Als je DC++ op passive mode zet dan kun je het programma gebruiken, echter zitten hier wel nadelen aan. Je kan dan alleen downloaden van mensen die niet achter een firewall zitten of de poorten waarop DC++ werkt hebben geforward in de firewall. Er zijn dus minder mensen waarvan je kunt downloaden. En dit geld voor beide kanten, dus iemaand anders die ook in passive mode werkt kan dan niet van jouw downloaden.

Je kunt ook de poorten die DC++ gebruikt (zie website of help van DC++) forwarden in je firewall, jij hunt dan van iedereen downloaden en iedereen van jou.

Je kunt DC++ in passive of active modus zetten via File/settings. Als je kiest voor active moet je ook de poorten die je invult in DC++ in de frewall van je router forwarden.

Verder moet je deze site maar eens doorlezen.

succes;)

p.s Kiezen voor passive mode is het gemakkelijkst. Ik gebruik het zelf ook in passive mode en er is genoeg te vinden/downloaden. Ik neem aan dat je wel een URL hebt om "public hubs"te vinden. Zo niet, laat het even weten, dan krijg je er van mij een paar.

Bedankt voor je tip.
Ik ga het probereb en hou me altijd aanbevolen voor zo'n url voor een public hub.

Eric

Helaas het is niet gelukt om de poorten die dc++ gebruikt te forwarden. Ten eerste omdat ik niet exact weet welke poorten dat zijn en ten tweede hoe ik dat bij mijn router (linksys) precies moet doen. De helppagina van dc++ heb ik exact gevold maar helaas helaas.

Ik wordt er echt gek van. Ik kom wel op een hub? en zie alle gebruikers maar kan nooit verbinding maken met een gebruiker (ook nietr in de passive mode)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan