DCOM foutmelding in windows system log

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.525
Ik heb hier een probleempje voor de echte experts :)

In mijn windows 10 64bit prof installatie krijg ik al tijden in het windows logboek (System-deel) de volgende foutmelding:

"In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services
"

De oplossing daarvoor is om de lokale administrator (de hoofdgebruiker) en System volledig beheer te geven.
Dat kan door in de Registry de twee genoemde CLSID's aan te passen hierop.

Nu mijn probleem: Als ik dat doe en deze twee volledig beheer geef en vervolgens op "Toepassen" druk verschijnt de boodschap "Kan wijziging van de machtiging op ... niet opslaan. Toegang geweigerd."

Ik moet dus kennelijk teogangsrechten voor de Registry aanpasen, maar alle artikelen die ik over dit onderwerp vind gaan over het aanpasen van de rechten op mappen en bestanden.

Vraag: hoe pas ik de toegangsrechten op de Windows Registry aan?
 
Ik heb de oplossing gevonden.

In het scherm dat getoond wordt na op Machtigingen gedrukt te hebben, staat links bovenin de naam van de Eigenaar (had ik door alle info die je wordt voorgeschoteld over het hoofd gezien).

Verander de naam van de Eigenaar naar die van de Administrators en alles gaat verder soepeltjes :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan