DCOM-probleem bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Berichten
384
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ikhelemaal geen weg meer mee weet. In de eventviewer (logboeken), system krijg ik steeds een foutmeldingomtrent De DCOM-service , foutnummer 10016. Als ik rechts klik op de fout krijg ik die:
"The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool."

Ik heb gezocht bij windows en krijg daar een uitleg dat ik moet zoeken naar een bepaalde CSLID met het nummer BC..., en dan in de component-service deze service voor de betroken gebruiker activeren. tot zover is alles duidelijk. Alleen vind ik in de copmponent-service deze service niet terug, en, na controle van alle opstartende programma's weet ik ook niet welk prg deze service aanroept. De CSLID met nr. BC... verwijst naar iets van NVidia met de naam MSVCAP~1.exe. Verder schijnt mijn machine wel normaal te werken, maar toch zou ik willen weten wat er gaande is.

Kan iemand mij verder helpen.

Jan
 
Misschien dat deze het dichts bij jou geval zit.. :confused:

1. Open the registry and go to “HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{<CLSID in the event message>} to find out friendly name of this component. In my case, this is "Machine Debug Manager” (CLSID: 0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064).
2. Go to Component Services via Start -> Control Panel -> Administrative Tools -> Components Services. Expand the Component Services branch then expand “Computers”, “My Computer”, and “DCOM Config”. Right-click on "Machine Debug Manager" (or whatever your CLSID represents) and choose Properties. Click on the Security tab and under “Launch and Activation Permissions” select “Use Default”. Click OK, close the Component Services window. The error should disappear now.

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=10016&eventno=4718&source=DCOM&phase=1

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=event+id+10016+dcom&meta=
 
Overal wordt verwezen naar waar de CSLID voor staat (of naar de CSLID zelf), maar mijn probleem is dat noch de naam noch de ID in de lijst met component services voorkomt. Kan ik die op de één of andere manier toevoegen? Zo ja, hoe?

Jan
 
Weet niet waar of hoe je gezocht hebt :confused:
Maar alleen al effe googlen naar {BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1} kom ik bij nvidia forum waar jou probleem besproken wordt..

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t4126.html
http://www.google.nl/search?hl=nl&q={BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}&btnG=Google+zoeken&meta=

Misschien daar even verder vragen als je er echt niet uit komt..

:)

ps.
setvectorMar 17 2005, 09:52 AM
As a followup, I was getting tons of errors in my system event viewer from the DCOM service with CLSID: BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1 getting bad access to COM+. I was getting those errors like every other minute or so. Searching everwhere, I couldn't find who owned that CLSID..

But after uninstalling the nVidia Network Access Manager: NAM...

NO more errors in the event viewer
NO more BSOD with the "IRQ Not Name or equal" error
NO more memory getting consumed like Krispy Kremes.
NO more processes getting pegged at 100% for no reason

result: nVidia graphics hardware: GOOD; nVidia NAM: BAD.

Ik gebruik hellaas geen nvidia, dus kan hooguit een beetje met je mee googlen.
 
Laatst bewerkt:
DCOM, vraag mij niet hoe, wat, waarvoor, maar die foutmelding kreeg ik regelmatig ook in mijn windows logboek. Ik had een topic gelezen en uitgevoerd:
in (IE7) Internetopties- Geavanceerd- Webpagina's bekijken- vinkje verwijderen bij Browseruitbreidingen van derden inschakelen.
Voor mij was deze oplossing van toepassing.

Succes.
 
ZipPe,

Je bent een crack. Ik heb met ongeveer lales gegoogled, behalve met de CSLID, en die heeft het nu gedaan. Probleem opgelost dank zij jou.

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan