DCOM server proces sluit windows af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orfy

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2005
Berichten
8
Hoi hoi

Ik heb sinds de windows Vista update en een Chrome update het probleem dat mijn laptop 2 meldingen geeft om het half uur zo ongeveer:

Windows moet opnieuw gestart worden omdat DCOM server process launcher service onverwacht is gestopt

en Hostproses voor windows services werkt niet meer en word gesloten

Die 2 meldingen komen tegelijk en mijn laptop sluit dan af en start dan opnieuw op... en dat ongeveer om de 30 min soms al binnen 5 min



Ik heb al met avast proberen te scannen, Malware, IObit Advanched System Care en spybot alleen kan niet alle scans afronden aangezien ik een HD heb van 250 gig en dat duurt dan weer langer dan 30 min

Spybot is mij gelukt, snelle scan van Malware ook alleen de volledige scan niet, avast is ook niet gelukt

Ook kan ik geen herstelpunt terug doen want er zijn er geen terwijl ik zeker weet dat er van de week nog een herstelpunt gemaakt is

Kan dit nou echt door die update komen van Windows Vista of is er toch ergens een virus of wat dan ook die dit probleem veroorzaakt

In ieder geval.... ik zit met de handen in het haar want dit is wel enorm frustrerend en kan zo niks doen terwijl ik mijn laptop enorm hard nodig heb voor verslagen te maken
 
laatste updates weer verwijderen/uninstallen vanaf het probleem is ontstaan? En als het dan wel goed blijft 1 update tegelijk installen.
 
Laatst bewerkt:
laatste updates weer verwijderen/uninstallen vanaf het probleem is ontstaan? En als het dan wel goed blijft 1 update tegelijk installen.

Ook dat inmiddels al gedaan maar mocht niet baten... weer binnen de 35 min sloot windows met dezelfde melding af en startte weer op
 
Is misschien een temperatuur probleem?
Voor mij houdt het hier op.
 
Is misschien een temperatuur probleem?
Voor mij houdt het hier op.

DCOM met temperatuur te maken???

Denk het niet... daar kan ik niks over via google vinden

Ook daar natuurlijk gezocht op oplossingen maar kon niks concreets vinden

Ik ben hier al de hele dag mee bezig :evil:
 
In de logboeken te vinden via beheer eens kijken of je iets opvalt/event plaats vind.
Rechtermuisklik [mijn comp], klik beheren, dan + logboeken klikken
 
DCOM services launcher gestopt

Ik heb hetzelfde probleem met de DCOM.
Adaware gedraaid en die heeft me SweetIM laten verwijderen maar het probleem was niet opgelost. Melding verschijnt nog steeds.
Iemand nog suggesties?
 
Heel vervelend

Hoi,

Heb sinds een tijdje hetzelfde probleem, krijg daarbij soms ook nog de melding dat Hostproces voor Windows service niet meer werkt of dat Plug en Play services niet meer werken.

Ik dacht eerst dat het aan een update van Adobe Flash player lag maar nadat ik deze verwijderd heb blijft het probleem bestaan.....Help.

Elders op dit forum bij Windows 7 zag ik een zelfde soort probleem.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens een paar virusscanners, misschien is het geen malware maar een paard.
 
Ik zie het probleem de laatste tijd overal opduiken en iedere keer wordt er verwezen naar infekties zoals horses en rootkits.
Op nucia.eu hebben ze pas een dergelijk geval opgelost. Lees eerst de instrukties op dit forum en ga niet zelf met de gebruikte programma's knoeien want dan kun je beter gelijk opnieuw installeren. Als je goede backups hebt, is het opnieuw installeren of terugzetten van een image in het algemeen sneller dan het schoonmaken via een forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan