Dcom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridopl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Berichten
80
Hallo,
Als ik de PC start gaat dan soms wat traag. Kijk ik dan in het systeemlogboek dan staat daar een fout vermeld met onderstaande tekst. Kan iemand mij vertellen wat dit voor oorzaak kan hebben. Ik gebruik Windows XP Pro:

Kan geen DCOM-server starten: {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541}. Foutmelding
"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
-Embedding'

groeten
Herman
 
Laatst bewerkt:
heb je je systeem in een netwerk staan?
 
ja, 2 netwerkkaarten waarvan 1 verbinding heeft met het modem van @home en 1 staat uitgeschakeld.
 
dcom
wijst op een probleem in de netwerkomgeving en je hebt een netwerkkaart uitgeschakeld.
Haal hem er eens helemaal uit en kijk of het probleem dan nog bestaat.
 
ik heb de uitgeschakelde netwerkkaart er nu uitgehaald maar de foutmelding blijft komen bij het opstarten.
 
Hallo,
De vraag is nog niet opgelost. Overigens werkt alles voor zover ik kan nagaan wel goed , ook het netwerk. Maar wat is een DCOM-server?

Het antwoord heb ik ook gezocht in de knowledgebase van microsoft. Maar ook daar niet te vinden. Daarom ook maar een vraag gesteld in de nieuwsgroep microsoft.public.nl.windowsxp.networking.
Blijf benieuwd naar de oplossing van deze fout.

groeten
 
Bedankt voor de reactie.
Volgens een reactie in de nieuwsgroep van microsoft kan de fout komen als je messenger verwijderd. Dat heb ik inderdaad gedaan. Dus ga ik er maar van uit dat dat de oorzaak is. De fout veroorzaakt geen hinder bij de werking van de PC.
 
Dat is idd logisch gezien het artikel.
Beschreef de werking van een communicatienetwerk.(heel kort door de bocht)
Installeer anders messenger en zet het gewoon uit dan heb je er geen last meer van.
Zo heb ik het ook geregeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan