Hallo,
Ik heb hier ook al even gezocht maar kom er maar niet uit.
Het lijkt me echter eenvoudig.
Kijken of na het inlezen van een identiteitskaart de naam van de persoon reeds bestaat in de tabel.
Heb al allerlei dingen geprobeerd maar ik doe wellicht iets mis met '") ofzo
Mijn code
Ik heb dus een tabel Chauffeurs met daarin een veldnaam Chauffeur. In mijn formulier heb ik een textvak TxtNaam_voornaam
Ik wens dus te controleren of er reeds een record bestaat in de tabel Chauffeurs met de naam die momenteel in de textbox TxtNaam_voornaam staat maar ik kom er maar niet uit.
Volgens mij zit de fout bij het plaatsen van & ' " ) of zoiets ??
Indien ik het formulier laat lopen zonder te controleren op de waarde in de textbox werkt het wel maar is dus niet de bedoeling
hopelijk komt er iemand met een oplossing
Ik heb hier ook al even gezocht maar kom er maar niet uit.
Het lijkt me echter eenvoudig.
Kijken of na het inlezen van een identiteitskaart de naam van de persoon reeds bestaat in de tabel.
Heb al allerlei dingen geprobeerd maar ik doe wellicht iets mis met '") ofzo
Mijn code
Code:
Private Sub cmdBewaar_Click()
If IsNull(DLookup([Chauffeur], "Chauffeurs", "[Chauffeur]='" & Me.TxtNaam_voornaam & '")
MsgBox ("Deze kaart is reeds ingelezen")
Else
MsgBox ("Deze kaart is nog niet ingelezen")
End If
End Sub
Ik heb dus een tabel Chauffeurs met daarin een veldnaam Chauffeur. In mijn formulier heb ik een textvak TxtNaam_voornaam
Ik wens dus te controleren of er reeds een record bestaat in de tabel Chauffeurs met de naam die momenteel in de textbox TxtNaam_voornaam staat maar ik kom er maar niet uit.
Volgens mij zit de fout bij het plaatsen van & ' " ) of zoiets ??
Indien ik het formulier laat lopen zonder te controleren op de waarde in de textbox werkt het wel maar is dus niet de bedoeling
hopelijk komt er iemand met een oplossing