ddl bestanden ontbreken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eppe

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
8
dll bestanden ontbreken?

naam moet zijn dll bestanden, sorry was een typfout
goedenavond,
ik ben hier nieuw, en ik ben hier omdat ik een probleempje heb.
mijn laptop(siemens fujitsu met celeron M processor) had laatst een paar probleempjes.
de virusscanner(f-secure) gaf regelmatig virussen door, en ik kreeg veel reclame bij internet opstarten, terwijl me firewall goed stond ingeschakeld.
ik weet helemaal niets van computers, en vroeg op msn aan een paar mensen die er wel veel verstand van hebben, een oplossing voor dit probleem.
ze zeiden dat ik het beste avg-virusscanner kon gebruiken.
dus ik deze downloaden.
toen had ik ad-aware, f-secure en agv virusscanner op me laptop staan.
maar 3 virusscanners, dat gaat niet goed. dus mijn pc flipte helemaal, en kon alleen nog maar in de veilige modus worden opgestart. omdat ik het zo zat was, heb ik hem naar een maker gebracht. ik dacht dat hij de laptop helemaal in orde zou maken, maar dat is niet gebeurd. het enige wat hij heeft gedaan, is ervoor te zorgen, dat de laptop weer goed opstart. maar ik heb nu nog steeds de 3 scanners staan.
me broertje heeft voor school stage gelopen bij een computerbedrijf.
toen kwam hij na een dag thuis, en zei dat ik meteen hitman pro moest downloaden, en c-cleaner, dat zou allemaal helpen. ik wist er niks van af, dus heb ik dat maar gedaan. toen had ik dus 4 scanners op mijn computer staan. dat liep niet zo goed, dus hitman pro eraf gehaald.

lang verhaal, maar om ff kort te maken
welke scanner raden jullie mij aan?(hitman pro, agv, ad-aware of f-secure)

en ff een vraag over c-cleaner:
alles scant dit programma goed, maar als ik ontbrekende dll bestanden wil ''scannen'' naar fouten of problemen, doet hij niets, en geeft hij aan: ''programma reageert niet''. dit is echt alleen maar zo als ik dll bestanden wil scannen, de overige dingen doet hij gewoon goed.(dus het programma is wel goed, maar er is iets met de dll bestanden)
mij broertje zegt dus dat ik windows opnieuw moet installeren, maar ik heb net rondgekeken en je kunt ook ontbrekende dll bestanden opnieuw downloaden. ik heb alleen geen idee welke er bij mij ontbreken. iemand enig idee?
of iemand een idee hoe ik erachter kan komen welke bestanden ik mis?
of is de enige mogelijkheid hiervoor om inderdaag windows opnieuw te installeren

dat was aardig wat tekst, maar ik hoop dat deze 2 vragen wel beantwoord kunnen worden, omdat ik hier nogal ernstige hinder aan ondervind.

alvast bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
1 begin maar eens om alle virus scanners eerst te verwijderen. zonder inet verbinding dus.
doe je xp cd er in type dan in start uivoeren sfc /scannow dit repareer onbrekende bestanden.
ook de missing dlls dus.
daarna instaleer je een goede virus scanner free edition van avg is voldoende.
daar na maak je weer verbinding.
download deze programmas.

1 spybot (((spyware remover))
2 avg antispyware (((voormaalige naam ewido )) let op dit is geen virus scan
3 spyware blaster (((spyware blocker)))
4 een goede firewall zo als zonealarm is gratis.

update deze programmas ook en doe dan een scan draaien
indien je er na nog problemen heb kan je je weer ff melden :)

virtuosa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan