ddns op ipcamera lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ibiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
hallo allemaal
heb hier een paar ipcamera gekregen van merktopipcam
ze werken ook online bekijken is geen probleem

maar aangezien ik een statisch adres heb (belgacom) veranderd om de dag of 2
dus op de smartphone is altijd ander ip ingeven dan

dus onder de camera staat er er een ddns adres met login en ww
aangemeld op topipcam.org een ddns aangemaakt
in menu van camera staat er dat ddns in orde is
maar online bekijken lukt niet
heb wel poort 1024 genomen
zo zou ik meten inloggen cam***.topipcam.org:1024
login en ww juist ingevuld

maar krijg dan melding could notconnect to given hostname/ip and port
wat doe ik verkeerd
 
Vergeet de port forwarding in de router niet op pagina 43 niet...naar het statische adres van de ip cam
Bij Telenet in Belgie kun je dat alleen doen via wireless aangesloten spul, weet ik uit eigen ervaring bij mijn zoon....
En daar moet je ook nog soms even uitkijken op welk lokaal ip nr hem je MAG zetten, kijk de handleiding van Belgacom na.
De poorten die je mag gebruiken in Belgie zijn idd vanaf 1023... alles eronder wordt standaard geblokkeerd.
 
morgen eens op gemak bekijken;)
 
alles gedaan volgens verschillende handleidingen
volgens camera is ddns ok
poorten ook open
nu krijg ik melding dat verkeerd wachtwoord,gebruiker
die staan nochtans op sticker onderaan de cam
morgen effe voortdoe

wel het rare was dat ddns server zelfde ip had dan intern ip (192.168.1.1) volgens mij moet dat een anders nummer hebben
 
ip nr v/d cam kan nooit dezelfde zijn als van de dns.
De dns kan wel hetzelfde zijn als de gateway van de router, immers dan regelt die de dns.
je kunt ook de dns van Belgacom voor jouw gebied opzoeken en dat iinvullen.
 
loopt hier wat in honderd
heb dns ingevuld van belgacom die stonden op nul
die veranderd naar 195.238.2.21/195.238.2.22
maar toen kan ik cam niet meer bereiken via extern ip
dus weer veranderd naar 0.0.0.0
camera naar fabrieks instellingen
opnieuw poort geopend nog niet via internet de camera te bereiken
via intern ip wel
 
Die nullen kan nooit, dat betekent dat ie geen dns kan overnemen. Neem anders de dns van de gateway (hetelfde ip nr als de interne gateway)
Zorg dat dat intern ip nr in de range zit waar je mag forwarden.
staat me iets bij dat wifi ip nrs iig bij Telenet in een andere ip range afgegeven worden dan kabel ip nrs.
Dus als je alleen maar via wifi mag port forwarden, zoals bij Telenet in B, dan moet je wel weten wat die range is.
Kijk eens bij je laptop wat je ip nr is en zet het ip nr 15 of 20 hoger, maar geen 100 want dan zit je wrs in de andere range.

Je kunt ook nog overwegen om de camera in de DMZ te zetten....

Echt: bij Telenet kun je alleen maar naar systemen forwarden die via wifi verbonden zijn. Gecheckt bij mijn zoon.
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat aan cam lag ,dus nieuwe besteld
zelfde probleem
intern goed te bereiken,extern niet
router naar fabrieksinstellingen ,router daar uitgeschakeld

ook nog gedaan volgens deze handleiding
Zoek uit wat het LAN IP-adres is van je camera. Tijdens de installatieprocedure zou je dat moeten op je scherm hebben zien verschijnen en het zou er moeten uitzien als 192.168.1.10 .
Surf naar je modem via zijn LAN IP-adres, dat zal normaalgezien lukken via deze link. BTW: in de kolom “VLAN 10″ vind je naast “IP address” je WAN IP-adress, handig om even te noteren voor straks!
Klik op “advanced settings” > “LAN servers” > helemaal onderaan op “New Entry”
Server name: geef een naam aan je camera.
Access activated: yes
Public start port: 9600
Public end port: 9600
Protocol: TCP
LAN start port: 80 (eventjes controleren in de handleiding van je camera of die wel luistert naar poort 80)
Local IP-adres: hier vul je het LAN IP-adres van de camera in, je weet wel: die 192.168.1.10 uit stap 1.
Als je op “apply” klikt, zou alles moeten geregeld zijn!


begin stilaan hekel te krijgen aan diene stomme bbox2 waar bijna geen info over te vinden is
 
Je hebt dus de port forwarding gedaan zo te lezen.... maar heb je in de router firwall ook die poort zelf opengezet..... anders valt er niks te forwarden.....
Bijna alttjd moet je dat apart regelen.
 
inderdaad met poortenscan poorten getest en die staan inderdaad open
heb zowel udp als tcp opengezet
blijft toch een raadsel
 
is een tijdeje geleden

heb hem weergebracht naar winkel om daar te testen
daar ging ook niet dus nieuwe gekregen gewoon dns van foscam ingegeven
alles werkt naar behoren :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan