ddos-huai virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raimundo

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
het lijkt er op dat mijn systeem met het "ddos-huai" virus besmet is.
Hoewel de informatie over die virus sumier is en niet alarmerend (low risk?), lijkt het wel invloed te hebben op mijn Internet verbinding (valt te pas en te onpas weg)
Volgens mijn virus scanner McAfee bevindt dat ding zich in "Windows/System32" folder en wel de "WINDOWS" file.
Die laat zich natuurlijk niet deleten (of wijzigen). Los van het feit of deleten wel zo verstandig is.
Hoe krijg je het originele bestand daar weer? Ik neem aan dat deze file altijd in gebruik is als Windows draait.
Ik draai op Windows XP Home edition
Raimundo

Heb je al in veilige modus gescand en dan geprobeerd te verwijderen?
Je kan er dan voor kiezen om hem eerst in quarantaine te zetten ( soms heet dat anders ) en dan te kijken of je systeem nog goed draait. Is dat het geval dan kan je hem helemaal verwijderen.

Ok, dat ga ik doen.
Blijft toch de vraag: wat doet dat programma "WINDOWS"? Dat klinkt tamelijk essentieel.
Dus verwijderen OK, maar a) blijft alles dan wel lopen en b) waar haal ik een juiste versie vandaan
Thx zover.
R

Daarom zet je hem ook eerst apart. Werkt het daarna niet meer goed dan kan je hem altijd terug zetten.
En wat bedoel je met " waar haal ik een juiste versie vandaan " ?

bedankt voor de reacties.
Na een reboot kon ik het bestandje alsnog verwijderen (en niet eens in de veilige modus)
Alles schijnt nog te werken. Volgens de Virusscan is mijn systeem schoon.
Opgelost dus, maar begrijpen doe ik het niet helemaal.
Raimundo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan