ddr 1 of ddr 2 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
kan ik op één of andee manier softwarematig zien of er ddr1 of ddr2 in mijn pc geplaatst is ?

rbjq4l.jpg

en hoe zie ik hier of het nu ddr1 of ddr2 is ?

In dit overzicht staat het niet specifiek vermeld. Pcwizzard zou dat wel doen.Nu kan ik aan de snelheid zien(167.4) dat dit ddr1 pc2700 is.

Je hebt trouwens 2 verschillende repen zitten. 1 van pc2700 en 1 van pc3200. Beide draaien nu dus op de snelheid van pc2700. En zoals al gezegd: DDR1

Zou het wisselen van de 256 voor een 1 gb veel verschil maken ? De pc werkt nu egl al vrij vlot.

Als u Win xp op de PC heeft en gewoon wat internet, mailt en wat Word doc's maakt heeft meer dan dit geen nut.
Als u zware games wilt spelen en/of win 7 wilt gebruiken, dan zal een uitbreiding naar 2GB mem wel wat uitmaken, maar dan heeft u een ander probleem, want daar is de PC in zijn geheel vermoedelijk wat oud voor.

Aanpassing: win7 starter loopt redelijk op zo'n PC (weet ik uit ervaring).

Laatst bewerkt:
ik gebruik win 7 home premium, en hapert nooit, heb wel een pak items uitgeschakeld in de services, videokaart van 1 gieg, hd met 32 mb buffer, pc wordt vooral gebruikt voor internet, office en downloaden, geen games.

Door veel services uit te schakelen heeft u er een soort win 7 starter van gemaakt :-)
Dat loopt inderdaad niet slecht.
Toch zult u merken dat met minimaal 2Gb geheugen alles net ietsje lekkerder loopt.
Punt is alleen dat een bankje van 1GB DDR behoorlijk aan de prijs is.

Mocht je ergens voor een leuk prijsje aan een 1gb reepje kunnen komen dan zou ik dat in dit geval zeker doen. Verwacht niet dat je van je kruk afvalt van verbazing maar met w7 in gebruik heb je dan toch net even iets extra's

heb al een bankje gevonden ddr1 1 gieg pc 3200 aan € 15, zal het dus maar wagen zeker ?
Bedankt alvast voor jullie hulp.

Corsair Value Select - 1GB 400MHz PC-3200 DDR - 184 pin - 2,5V - CL3

deze is dus zeker geschikt ??
kost trouwens nieuw maar 21.95 !!

Laatst bewerkt:
Fabrikant http://www.abit.com.tw/
Model BH7/BH7-E (Intel i845PE-ICH4) (Socket 478)
Chipset verkoper Intel
Chipset model i845PE
Chipset herziening B1
Southbridge verkoper Intel
Southbridge model 82801DB (ICH4)
Southbridge herziening 02
Systeem temperatuur 52 °C

dan nog de laatste vraag, kies ik voor adata of voor corsair ?
prijs is beiden 21.99

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan