Ik wil mijn interne geheugen gaan uitbreiden (zoals velen hier in dit forum). Ik heb een dual core (MBG GA-K8NP-SLI NFORCE4 SLI S939/ DDR400) en mijn intern geheugen is 1 gig, maar dat zijn 2 modules van 512mb (GDDR400 0512MB DIMM (PC3200) NANYA E) althans zo staat het op de orderbon.
Hieruit leidt ik af dat ik ddr3 heb? Maar nu ben ik een beetje rond aan het shoppen en zie ik dat ddr2 veel goedkoper is (waarschijnlijk ook wat langzamer). Ik vraag me dus af of ik bijvoorbeeld 2 x 1 gig ddr2 kan kopen en dit naast die 2 x 512 mb ddr3 kan zetten. Werken die dingen dan samen of geeft dat problemen. En betekend dit dan dat de snelheid van de ddr3 modules verlaagd wordt naar ddr2. Ik wil de snelheid voor wat spellen verhogen maar wil geen 100 euro uitgeven vandaar.
Alvast bedankt voor de hulp
ps ik heb 4 slots om geheugen in te plaatsten tot max 4 gig volgens boekje
ATH_64 X2 3800+
Geforce 7600GT 256mb ddr3
Hieruit leidt ik af dat ik ddr3 heb? Maar nu ben ik een beetje rond aan het shoppen en zie ik dat ddr2 veel goedkoper is (waarschijnlijk ook wat langzamer). Ik vraag me dus af of ik bijvoorbeeld 2 x 1 gig ddr2 kan kopen en dit naast die 2 x 512 mb ddr3 kan zetten. Werken die dingen dan samen of geeft dat problemen. En betekend dit dan dat de snelheid van de ddr3 modules verlaagd wordt naar ddr2. Ik wil de snelheid voor wat spellen verhogen maar wil geen 100 euro uitgeven vandaar.
Alvast bedankt voor de hulp
ps ik heb 4 slots om geheugen in te plaatsten tot max 4 gig volgens boekje
ATH_64 X2 3800+
Geforce 7600GT 256mb ddr3