DDR-2 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NarCy

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Heb even een vraag, een huisgenoot van mij heeft net op iBood 1024 mb DDR-2 geheugen gekocht (voor details Transcend 1GB DDR2-667 PC2-5400 240 pins).
Hij heeft een 3.4 Ghz processor (gen dual core) en als ik mij niet vergis is DDR02 speciaal voor intel dual core prossecoren ontwikkeld. Hij kan de order nu nog annuleren en we willen dus graag weten of DDR-2 geheugen het ook op zijn pc zal doen.
Weet iemand dit?

Groeten

Het vaat er niet zozeer om welke processor hij heeft, maar juist om welk moederbord het gaat.
De ene groep (iets oudere) moederborden gebruikt DDR, de andere groep (iets nieuwere) gebruikt DDR2.
Beide geheugensoorten zijn NIET onderling uit te wisselen.

Kijk dus bij de specificaties van het betreffende moederbord welk geheugen geplaatst moet worden en, let op, ook welke snelheid van het geheugen maximaal ondersteund wordt!

Na zelf een beetje op internet te hebben gekeken ben ik daar inderdaad ook achter gekomen. Hij heeft een Intel Glen Ridge D915PGN moederbord maar ik kan op internet niet vinden of daar een DDR2 kaart in past.
Wel gezien (via everest) dat er momenteel 1024 DDR in zit. Lijkt mij dus dat dat niet gaat passen...? Of heeft iemand een ander idee?

Intel D915 - no graphics onboard Glen Ridge D915PGN DDR-400/333 ATX, LGA775, PCI Express x16, EM64T, 5.1 BOXD915PGN Ref: BOXD915PGN

Inderdaad, dus alleen DDR(1) maximale "snelheid"' 400

Op zoek dus naar geheugen PC3200 400Mhz, als dat bord tenminste meer dan 1 Ghz geheugen ondersteund, moet ik nog even uitzoeken!

Laatst bewerkt:
voor duidelijkheid nog een bijlage

Hmm dan zullen we de order maar annuleren want dat lijkt er niet op dat dat gaat passen... Dank voor de hulp alvast

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
:thumb:
Zet de status van de vraag dan ook even op "opgelost"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan