DDR 333 in POST bij nieuw motherboard...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen nu zit ik met een probleem dat ik niet weet op te lossen.
Hopelijk hebben jullie, of iemand hier, een idee.
Het verhaal:

Uit een andere (werkende, weinig gebruikte) pc haalde ik een moederbord + geheugen chip. Oude moederbord en geheugenchips legde ik even apart...
Dit "nieuwe moederbord" installeerde ik op m'n oude (niet-meer-goed-werkende) pc. (niet meer goed werkend wegens willekeurig herhalende reoot (pc valt ineens uit, en start weer op, alsof ik op reset drukte) daarnaast had hij problemen met ik denk stroom, soms moest ik 10x aan drukken zodat hij daadwerkelijk aanging, anders ging hij 1/2/3 seconden aan en vervolgens uit en bleef het stil (voeding?, is nu vervangen overigens)

Maar, ik blijf hangen in de volgende schermen POST (zie afbeeldingen) en vervolgens
[smallimg]http://i114.photobucket.com/albums/n266/rutje1/xp_error_rutje1.jpg[/smallimg]
*Door de link via google, kwam ik hier terecht...*

Afbeelding 1 geeft de bios weer, in opstart, waarbij DDR 333 duidelijk verlicht is... ook is er een kabel niet aangesloten ???

Afbeelding 2 geeft het probleem denk ik weer. Dit heb ik namelijk nooit eerder gezien.. ook blijft de pc hier even hangen.
--->
Heb 2 andere chips gebtest (256 en 512): geen resultaat
Heb bios settings op andere frequentie gezet... dan verandert 333 naar 133 of 266

Enig idee? Iemand? Help mij...

[SMALLIMG]http://img300.imageshack.us/img300/7803/mennopc2yz2.jpg[/SMALLIMG]

[SMALLIMG]http://img444.imageshack.us/img444/9285/mennopc3jz5.jpg[/SMALLIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
De afbeeldingen snap ik wel, maar wat is nu precies je probleem???
Start Windows niet op? Zo niet, is dat logisch.

Met nieuw moederbord moet je ook een nieuwe installatie doen!

Laatst bewerkt:
De afbeeldingen snap ik wel, maar wat is nu precies je probleem???
Start Windows niet op? Zo niet, is dat logisch.

Met nieuw moederbord moet je ook een nieuwe installatie doen!

De vraag is inderdaad, hoe krijg ik m'n pc weer aan het opstarten. Voor mijn studie is deze redelijk noodzakelijk.

Maar, wegens het moederbord moet ik een nieuwe install doen?
Ook als de board uit een pc komt, die werkte en hetzelfde besturingssysteem had?

In ieder geval bedankt voor de snelle reactie :)

Groetjes,
Menno

Inderdaad opnieuw installeren, behalve wanneer beide moederborden identiek zijn cq dezelfde chipset hebben

Nee, het gaat van een 2 verschillende bords (asus/amd 2000//2300, dus genoeg verschil).

Oké dan ga ik windows herinstallen.

Echt super bedankt voor de snelle oplossing, ik was bang dat het hardware betrof.
Ik wilde eind deze middag de computerwinkel bezetten, dus dit scheelt mij veel geld (student, dus erg belangrijk).

*overigens, stel ze waren identiek, wat moest er dan gebeuren?*

Menno

Je hebt het ook over een kabel die niet is aangesloten, in die ene afbeelding zie ik staan:

"Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed", ik neem aan dat je dat bedoeld.

In het screenshot kun je ook zien dat op de secundaire controllers je LiteOn DVD-speler en DVD-brander zijn aangesloten. De kans is vrij groot dat ze het wel doen ondanks die mededeling. Maar je hebt, betreffende IDE, een 40-aderige kabel en een 80-aderige kabel. Bij jou ziet ie dus dat je een 40-aderige kabel hebt. Voor DVD-spelers en -branders maakt dat in het algemeen niet zoveel uit en kun je in principe zo laten, de kans op interferentie is alleen wat groter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan