DDR 400 geheugen vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carcelia

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Hi All,

Ik heb een 512 mb DDR400 3200 merk Buffalo en
twee maal 256 mb DDR 400 3200 TwinMoss.

Dat samen doet niet zoveel, nu heb ik intussen 2x 512 mb DDR 400 3200 van hetzelfde merk, ben ik effe kwijt.

Als ik nou die 2x 256 omgeruild kan krijg voor een 512 mb DDR 400 3200, maakt het dan niet uit wat voor merk het is en zou het dan toch Dual Channel kunnen werken naast die andere twee? Zal zowiezo ander merk zijn.

Is er toevallig iemand die die ruil zou willen doen? Ze zijn nieuw van Januari dacht ik.

Er is wel 30 euro geboden voor die 2x 256 mb maar ik heb het idee dat ik beter uit ben als ik hem kan ruilen ipv verkopen, toch?

Wat is een reeele verkoop prijs voor die 2x 256 en 1x 512? voor het geval mijn theorie niet opgaat?

Bedankt alvast en
m vr gr.
Carla

Dual-channel werkt alleen maar met paren, dus je moet een even aantal aan geheugen reepjes hebben. Het is ook afhankelijk van je moederbord hoeveel geheugen reepjes je in Dual-channel kan plaatsen.

dual channel

Hoi,

Dual channel werkt op zich wel, heb er al 2x 512 inzitten, maar van hetzelfde merk.

Maar waar het om gaat is, of 2x 512 van verschillende andere merken geen problemen geeft?
bedankt alvast voor het antwoord.

Persoonlijk zou ik het op gelijke merk houden. Je hebt namelijk ook nog met de Latency timings te maken.

Dit wordt bij het geheugen van met een viertal getallen aangegeven.
Bijvoorbeeld 2,5-3-3-7(CL-RCD-RP-RAS)

Dit kan met een ander merk, net andere waardes hebben, waardoor het niet lekker met elkaar kan werken.

Getverrrrr

Bedankt voor de waarschuwing :-)

Ik heb effe de info opgezocht die op de plakjes staat:

Ik heb een DD400-512MA 512MB PC 3200 CL3 184 van het merk Buffalo. en ook eventueel DaneElec 2x 256 mb D1D400-0643231-PC3200U-3330-256 MB voor Dual Channel

Die kleintjes zijn dus geen TwinMos.

Daarom wil ik ook eigenlijk deze 3 verkopen of ruilen, zodat ik weer in ieder geval een zelfde stel heb, maar dan zijn ze waarschijnlijk toch niet hetzelfde als mijn huidige stel, zou dat TOCH nog problemen kunnen geven?

Groetjes,
Carla

Die 512Mb heeft CL3, staat er op de 256MB ook nog een CL waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan