ddr geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
ik ben acht dagen bezig geweest om xp te instaleren en nu staat hij er eindelijk op.

het is gelukt door het geheugen om te ruilen met mijn eigen geheugen.

nu heb ik het geheugen teruggezet wat er in zat,en heb nu dus een probleem.
krijg een keuze menu waar ik kan kiezen tussen verschillende optie's van opstarten.ik heb voor de veilige modus gekozen.zie nu alleen een mooi blauw scherm met een zandloper,verder gebeurt er niks.

als hij opstart zie ik wel 1024 mb staan.

wat moet ik of kan ik doen.

moederbord: asus p4c800 de luxe
geheugen: eenmaal samsung pc2700u-25330-b2
m368l6423dtm-cb3
512 mb ddr pc 2700 cl2,5
eenmaal samsung pc 2700u-25331-z
m368l6423etn-cb3
512 mb ddr pc 2700 cl2,5

herkenning in de bios staat op automatisch

Ehm, de CPU van jou heeft een werkelijke FSB van 200MHz, PC2700 DDR-reepjes werken op 166MHz... Conclusie: de PC2700-reepjes omruilen voor PC3200-reepjes.

Als ik het goed begrijp kun je Windows niet installeren met je eigen geheugen, maar wel met anders geheugen. En je kunt Windows ook niet opstarten met je eigen geheugen. Dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat één van de geheugen sticks kapot is. Haal er eens één uit en start weer op, doet hij hetzelfde wissel ze om. Werkt hij dan wel is er dus één stuk.

Deze kun je nog wel ruilen bij de winkel, zit wel garantie op.

als ik die 200 fsb terugzet naar 166 ,is dat een (misschien tijdelijk) oplossing.als dit kan,wat heeft dit tot voor gevolg voor de snelheid van de pc(het is geen gamers pc,alleen wat huis tuin en keuken gebruik.

Je computer zal gewoon wat minder snel dingen kunnen berekenen. Maar zolang je niet echt zware dingen ermee doet zul je er helemaal niks van merken.

Edit, maar als er echt iets mis is met het geheugen zal dit niet helpen.

Test het eens!

Er zijn erg veel verschillende biossen die veel verschillende namen gebruiken, dus ik zou het niet weten. Maar gewoon een beetje rond kijken, je vind het wel.

bios is van ami,moederbord asus p4c800 de luxe.

krijg het zelf niet zo vlug gevonden

is het soms cpu external frequence?
deze staat namelijk op 200 mhz

in de beschrijving staat:

indicates the frequency sent by the clock generator to the system bus and pci bus.the bus frequency(external frequency) multiplied by the bus multiple equals the cpu speed.the value of this item is auto-detected by bios and is not manually configurable.the values range from 100 to 400.

als ik het goed begrijp kan ik deze niet verzetten

masera ik heb gedaan wat je voorstelde en eerst één bank verwijderd.
toen gebeurde er niks meer,daarna die er uit en de andere er in en hij doet het weer.

conclusie geheugen bank stuk of niet?

Dat was inderdaad de bus snelheid van 200 MHz. Maar deze hoef je verder niet te veranderen, mooi zo laten :)

Als hij het weer goed doet met één erin kun je aannemen dat die andere dus kapot is. Ga ermee naar je leverancier en ruil hem.

Doet dat ene reepje het ook niet met een FSB van 166MHz? Want ik denk dat de reepjes 'overgeklokt' werden naar 200MHz en dat jouw reepjes daarom zo instabiel weren, het ene ene reepje kan er beter tegen dan het andere.

steve,volgens mij kan ik de snelheid niet instellen.
of begrijp ik het verkeerd uit het stukje engelse tekst hierboven?

mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan