DDR naar DDR2 linken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wranche

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Kan je DDR naar DDR2 linken? of een nieuwe input kopen en plaatsen? ik heb een Acer Aspire SA85-F97Z en hoe weet ik of daar DDR od DDR2 ingaat? en wat is het maximale werkgeheugen dat hij aan kan?

heel veel vragen maar bij voorbaat dank :thumb:

kijk even met het gratis te downloaden programmatje PC Wizard wat voor moederbord je hebt.

dan kan ik zo achterhalen of er ddr2 in kan. en wat je max geheugen is. ik moet je er wel bij vertellen dat bij windows 32 bits besturingsystemen je maar max 4gig aan geheugen kan hebben (waarvan er eigenlijk maar 3.2 van word gebruikt) wil je meer werkgeheugen dan zul je een 64 bits besturingsysteem moeten hebben. wat in jou geval niet mogelijk is want je processor ondersteund geen 64 bit.

als je moederbord alleen ddr ondersteund is er geen mogelijkheid om er ddr2 in te krijgen. tenzij je het hele moederbord vervangt.

Laatst bewerkt:
en hoe zit dat met dual channel? kan ie dan 2x1GB aan? en is dat sneller dan 1x2GB?

thanx :thumb: weet je mss ook nog een winkel die DDR's extra voordelig verkoopt :P ? want het is wel erg duur vooral vergeleken met DDR2 :D

oja en hoe duur is het veranderen van DDR naar DDR2 (als dat mogelijk is) ?

dat is niet mogelijk tenzij je je hele moederbord vervangt.

ddr word steeds zeldzamer omdat het langzaam afsterft, dus word het ook duurder.

ddr2 is spotgoedkoop voor 30 euro heb je zo 3 a 4 gig.

dat ligt eraan welk moederbord je wilt/kan.

wat doe je allemaal met je pc en wat ben je van plan er mee te doen?

maar aangezien die pc best oud is denk ik dat het verstandiger is om een compleet nieuwe pc te kopen.

hij doet het naar mijn willen best goed, net een nieuwe videokaart gekocht en ik game ermee. maar ik wil gewoon meer RAM. als ik mn moederbord vervang voor DDR2 hoeveel gaat dat mij kosten? ff een rare vraag :P wat precies IS je moederbord xD

Dan heb je niet alleen een ander moederbord nodig, maar waarschijnlijk ook een andere processor en videokaart, dus beetje zinloos

dus een nieuwe computer :confused: weet iemand nog iets uitmuntent, nee niet goed, nee UITMUNTENT! :P voor iets van 400-450 euro? alleen pc is goed, de rest heb ik.

Dan moet je voor een UITMUNTEND systeem toch echt denken aan prijzen vanaf ca. 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan