DDR RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikevink

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
Ik had eerst een 512mb DDR SDRAM geplaats en had toen 333 DIM speed, ik heb daarna een extra 256 DDR SDram geplaats en heb nu nog maar 266 Dim speed, betekend dit dat het nu langzamer draait, Moet ik hier iets aan doen of klopt dit??

Hartelijk dank,
Mike Vink

Het geheugen wordt gebruikt op basis van langzaamste speed van een van de simmetjes. Als je nieuwe 256Mb simmetje dus iets trager is dan je 512Mb simmetje, draait het dus op de snelheid van je 256Mb simmetje. Het verschil lijkt vrij groot, maar in werkelijkheid zul je er niet veel van merken. Het is van belang dat bij aanschaf van nieuw geheugen je de snelheid hanteerd van de Simm die er al inzit. Je hoeft er niets aan te doen, als je er wat aan wilt doen zou je de 256Mb simm moeten omruilen voor eentje die net zo snel is als je 512 MB. Je kunt de snelhid vna de 256 controleren door heel simpel de 512 eruit te halen en dan even je pc aan zetten.
Maar nogmaals, ondanks het theoretisch grote verschil zul je er in de praktijk niet echt veel van merken.

Maar wat is beter om mindergeheugen te hebben en een snellere Dim speed of beide simmetjes erin te laten en dus meer geheugen maar mindere snelheid?

De snelheid van de 256 Sim is inderdaad lager als de 512mb

BEdankt alvast

als je XP of hoger gebruikt, zou ik gewoon beide simmetjes laten zitten. Wat ik al zei, de daadwerkelijke snelheidswinst is in de praktijk dusdanig klein, dat je het waarschijnlijk niet eens zal merken als je een 256 met dezelfde snelheid als de 512 erin zou stoppen.

Mijn advies, gewoon laten zitten allebei, tenzij je de 256 kosteloos kan omruilen voor een 256 met dezelfde snelheid als de 512. Dan zou ik dat doen.

laterzzzzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan