Ddr Sdram So Dimm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony Flow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2007
Hallo,

Kan iemand mij zeggen welke types ik kan gebruiken op deze laptop?
- Er staat pc2100, maar ben al tegen gekomen dan pc2700 ook gebruikt kan worden. Is dat waar?
- En ivm met "DDR SDRAM" (SO DIMM): ik kom zelden op eBay "DDR SDRAM" tegen, het is meestal ofwel "DDR" ofwel "SDRAM". Is "DDR SDRAM" iets speciaal of kan je DDR en SDRAM gebruiken?
- Kan ik bvb deze gebruiken?

Mvg,
Peter

Double Data Rate, afgekort DDR, is een techniek die gebruikt wordt in computergeheugens van het type SDRAM (Synchronous Dynamic Random Access Memory). Het bereikt grotere bandbreedte dan het oudere Single Data rate SDRAM door meer gegevens over te brengen zonder de klokfrequentie van de geheugenbus te verhogen.

Geheugens werken aan een bepaalde frequentie, en gebruiken daarbij een kloksignaal. Bij vroegere geheugens, zoals SDRAM, kon het geheugen alleen gegevens verwerken als het kloksignaal van een lage spanning naar een hoge spanning ging (de zogenaamde opgaande flank). DDR-geheugens kunnen per kloktik tweemaal zoveel data transporteren, omdat zowel op de op- als neergaande flank van het kloksignaal een bit vervoerd wordt. Door gebruik van DDR-geheugens kan de snelheid van het hele computersysteem aanzienlijk toenemen.
Bron: wikipedia

Het is normaal gesproken dus niet mogelijk een DDR kaartje in een SDRAM bus te stoppen.
Volgens de beschrijving van deze laptop kan er maximaal 1024 Mb intern geheugen in en moet dit DDR SDRAM zijn.

Technologie: DDR SDRAM - 266 MHz
Het geheugenkaartje wat u nodig heeft, heeft de volgende (maximale) eigenschappen:
DDR-266 | 133 MHz | 7,5 ns | 266 MHz| 266 Miljoen | PC-2100 | 2,133 GiB/s

Het geheugenkaartje wat bij Ebay te koop stond(!) kan inderdaad gebruikt worden.
DDR-266 is dezelfde benaming als een PC-2100
PC-2100 is de maximale busfrequentie (133Mhz) dus werkt een PC-2700 niet!!

Het beste werkt als u dus een PC-2100 kaartje erin stopt, dit heeft een hogere frequentie en daarmee werkt uw laptop sneller. Natuurlijk kunt u ook lagere snelheden pakken, maar zoals ik al zei, dan werkt uw laptop dus langzamer als wanneer u er een PC-2100 (of DDR-266) kaartje in stopt

Hopend hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan