ddr3 1600 mhz met p5g41t-m le

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoHuis

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Maaruh waarom werkt deze dimm niet met mijn moederbord, is misschien kapot :?

P5G41T-M LE met crucial mircon 1600 mhz dimm en ddr3 :?

Goedemorgen,

Asus kan soms kritisch zijn heb je al bij de lijst gekeken die het moederbord qua geheugen zeker ondersteund

Laatst bewerkt:
Zou toch moeten werken :)

Denk dat het iets met de 1333 mhz specificatie te maken heeft maar deze (1600 mhz dimm) klokt toch terug naar 1333 mhz :?

Maar ff duidelijk de 1600 mhz dimm werkt toch ook als 1333 mhz dimm :)

Verder kwam ik er op het internet tegen dat het met de bios te maken zou kunnen hebben dat hij ge-update moet worden :)
maar ff geen mogelijkheid daartoe :)

Draai nu 206 moet eigenlijk 1001 hebben, zou dat het kunnen zijn :?

Gr Guido

Tis helemaal geen MHz.....maar MT/s
https://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM

En je kunt gewoon in windows de bios updaten, baat het niet....
En de geheugencontroller bepaald de snelheid.

Kan ook andere oorzaken hebben, single-sided, double sided, 1 of 2 banken, niet te verwarren met geheugensloten.

Type van die Crusial is?
En welke zitten/zaten erin?

Hoi ,

Jammer geen antwoord of hij al gekeken heeft in qvl lijst;)en je gaf aan dat ze helemaal niet werkte dus info niet volledig:(

thnx ...

Type dimm die niet werkt: Crucial 4 gb ddr3 1600 mhz udimm, CT5126BA160BJC8FED :)

De dimm die er in zat en wel werkte is deze: Icidu ddr3 1333mhz stndaard mycom dimm :)

QVL lijst voor geheugen niet na te kijken ivm family safety die de download blokkeerd :( Tijdleijk geen andere optie om dit na te kijken :(

Gr

Hoi,

Ik heb even gekeken en de 1600 is zeer beperkt wat ondersteund wordt en de crucial staat er dan ook niet bij misschien ruilen en even de winkel laten aangeven dat deze wel werken.

Grappig, ik kan het net vandaag toevallig met iemand ruilen voor 2 keer 2gb ddr3 1333 mhz xms geheugen van Corsair :)

Hopen dat dit wel werkt :)
Groetjes :)

Btw, had het op marktplaats aangeschaft, dus helaas geen winkel ruil voor mij :(

Hoi,

Kon ok niet weten dat ze bij marktplaats gekocht waren nu hopen dat deze wel werken maar neem aan van wel

Nou werkt Corsair: CM3X2048-1333C9DHX keer 4 weer niet, wat the fock is met dit moederbord aan de hand :?
Sorry hoor :(

ja, dat werkt nog wel :)

maar kwam ik net door google achter :(
heeft iets met de bandreedte te maken van het geheugen, of ander geheugen of een beter moederbord :)
512/64 of 256/64 :?

jullie weten wat ik bedoel..
maar goed ik heb nu alles inclusief geheugen nu nog een moederbord wat wat minder moeilijk doet :(

Hey mensen, ik geef deze kwestie op, ik ga voor een n ieuw moederbord :)
Thnx ...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar zag dat lange pier het ook al zag hoeveel sloten heb je twee of vier en oude geheugen hoeveel gb is dat?
oke succes met andere moederbord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan