ddr400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
62
Ik heb nu 2 geheugenkaartjes in mijn pc, 1 van 256mb en 1 van 512 mb.
Beiden zijn ddr333.

Nu las ik dat ik ook ddr400 kan nemen, heb een msi k8mm-v moederbord.

De DDR400 is stukken goedkoper of ligt dat aan mij? Ik wil er graag een kaartje van 1gb indoen ipv de 256mb, is een ddr400 dan zinvol of kan dat niet samen met een ddr333 kaartje?

Ik weet niet exact wat het verschil is, maar het verschil in prijs maakt me aan het twijfelen.

Wat denken jullie?
 
De snelheid is het verschil, Pc 2700 DDR geheugen is 333Mhz en Pc3200 is 400 Mhz. DDR 400 is gewoon downwards compatible dus werkt altijd.
 
Dus zou iedereen ddr400 nemen omdat ie dus goedkoper is, toch?
Ik bedoel ik zie op internet 1gb voor 23 euro staan, dat is niet duur.

Maar ja, 2x 1gb is mss teveel van het goede, het is ook het max wat mijn moederbord aankan.
Maar het is een idee, dus mss doe ik dat wel, alle extra snelheid is mee genomen natuurlijk :p

Ik vind het niet zo erg dat hij dan op 333 snelheid gaat draaien/werken, het ging mij er meer om dat ik verbaast was dat de 400 goedkoper zijn dan de 333 ...
 
Laatst bewerkt:
hmm, het verbaasd mij dan dat ik het wel kan hihi, dacht altijd dat ik een "oud" moederbord had :D

De kaartjes van transcend 1gb zijn maar 23 euro, dan kan ik er best 2 nemen :p
Er staat ook bij dat die compatible is met mijn type moederbord, dus dan zou ik geen problemen moeten verwachten toch?

Of is transcend zo'n slecht merk dat ik het risico niet moet nemen?
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook met een probleem. Ik heb nu 1 GB ddr667. Ik had vorige week nog 1 GB gekocht. Dat is een ddr800 en heeft een andere kleurtje. Mijn pc leest het wel. Maar met mijn videokaart maken ze beiden problemen en verzorgen dat mijn pc uitvalt en ik krijg dan steeds blue-screens. Ik had me bios geupdate maar er was geen update voor de ram geheugen. Kan iemand me dan ook helpen ? Even een nieuwe topic maken :p
 
maak maar nieuw topic.

maar klein vraagje?
bord kan wel 800 aan??
 
Op de bord staat ddr667, maar hij leest het perfect. Maar met de videokaart erbij geven ze steeds errors en blue-screens. En zoals ik het heb aangeleerd komt blue-screens alleen bij microsoft fouten en niet bij hardware fouten. Dat vind ik erg raar, maarja nu heb ik 1,5GB i.p.v. 2GB


DarkBladeX
 
Laatst bewerkt:
nieuw topicje aub;)

anders ga ik nog verder vragen hier en dit is topic van een ander.:thumb:
 
hey frank

thnx voor de link, dat is wel wat denk ik, ik ga ff verder lezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan