DDR667 Moederbord en DDR800 RAM geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkBladeX

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
hallo mensen.
ik heb een moederbord genaamd : JETWAY 945GCM2G-A2
ik heb 2 ddr-800 ram geheugenkaartjes aangesloten terwijl er op de moederbord stond dat die ddr-667 ondersteund. Hij werkte wel 2 dagen op ddr-800. maar opeens ging mijn moederbord crashen (DUS STUK) Nu wilt mijn pc niet meer aan.
Mijn vraag is : Ik kan toch normaal DDR-800 aansluiten en dat ze dan automatisch op DDR-667 gaan werken ?
Als dat niet zo is wilt u me meer over informeren :P
Alvast Bedankt

DarkBladeX

Hoi,

Nee dat gaat niet op gaat niet automatisch op 667 draaien dat gaat alleen op als er nog een reepje van667 erin hebt zitten.
Dus 1 van 667 en 1 van 800 gaat de 800 op 667 draaien.
Modag

Hoi,

Nee dat gaat niet op gaat niet automatisch op 667 draaien dat gaat alleen op als er nog een reepje van667 erin hebt zitten.
Dus 1 van 667 en 1 van 800 gaat de 800 op 667 draaien.
Modag

Als dat ook zo is bij DDR1000 -> 800 dan vraag ik me af waarom mijn pc tot dus ver (ondanks dat ie nu zonder graka zit) nog gewoon werkte zonder dat het moederbord crashde

Hoi,

Over het algemeen werkt dat zo volgens mij de snelle past zich aan aan de langzame.
je 1000 gaat toch op 800 draaien of begrijp ik je verkeerd.

Modag

Maar of je moederbord daar ook stuk van gaat weet ik niet meestal werkt het gewoon niet als je boven de opgegeven geheugen draait

Laatst bewerkt:
weet je wat echt vaag is. Moederbord is nog heel als ik alles los haal werkt die gewoon niet. Aan de voeding ligt het ook niet. maar als ik de stroomkabel op mn moederbord aansluit (met 4 draden vierkant achtig) dan stopt mn pc gelijk. Maar bij de andere draden doet die het als ik het vierkantiche draad los maak. Dan draait alles, maar krijg dan geen beeld.

4 draden?? De stroom van je mobo gaat toch echt door een 24 pins aansluiteng. Is het niet de molex die je er op aan uit. (Je kan overigens wel extra nodig hebben maar dat terzijde). Krijg je ook fout melding dus piepjes of het display op je mobo geeft een code?

Ik heb hier een foto ervan
4pin-p4-cable.jpg

Wnr ik dat indrop krijg ik kortsluiting waardoor pc uitvalt en niet werkt. Waarschijnlijk is mij moederbord totaal gecrashd. En nu moet ik een nieuwe moederbord kopen maar ik kan geen goeie vinden voor mn case. kunnen jullie me daarmee helpen. JETWAY 945GCM2G-A2 dit is de moederbord naam

waarvoor dient die power connector met 4 pin ? er is toch ook eentje met 20. Waar is die 4 voor ?

4 draden?? De stroom van je mobo gaat toch echt door een 24 pins aansluiteng. Is het niet de molex die je er op aan uit. (Je kan overigens wel extra nodig hebben maar dat terzijde). Krijg je ook fout melding dus piepjes of het display op je mobo geeft een code?

met die 4 draden bedoelde ik het power conector met 4 pins. En nee ik bedoel niet de molex. En nee ik krijg geen foutmelding, want ik krijg helemaal geen scherm. Het werkt niet op de videokaart van mn moederbord en ook niet op een aparte videokaart. Alles al geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan