De adapter voor Local Area Connection is uitgeschakeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mokum

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Berichten
43
Beste mensen,

Als ik mijn pc opstart doet mijn muis het niet (wel na het opnieuw insteken van de usb adapter) ook het internet werkt niet (lan) maar wel als ik de verbinding uitschakel en dan problemen oplossen klik.

Het oplossingscentrum geeft aan dat de: De adapter voor Local Area Connection uitgeschakeld was!

Hopelijk weet iemand de oplossing?
Bij voorbaat dank:thumb:
 
Je kunt via configuratiescherm, naar systeembeheer, services.

Daar kun je kijken of de local area service uitgeschakeld staat. Ik denk dat dat het geval is. Aangezien als windows dat ziet, de service wel aanzet. Misschien staat hij op handmatig, dan moet je hem op automatisch zetten.

Dit geld ook voor usb. Er kan aanstaan dat usb poorten standaard zijn uitgeschakeld.
 
Je kunt via configuratiescherm, naar systeembeheer, services.

Daar kun je kijken of de local area service uitgeschakeld staat. Ik denk dat dat het geval is. Aangezien als windows dat ziet, de service wel aanzet. Misschien staat hij op handmatig, dan moet je hem op automatisch zetten.

Dit geld ook voor usb. Er kan aanstaan dat usb poorten standaard zijn uitgeschakeld.

Hey thnx, Kan alleen de betreffende services niet vinden!
Hoe heten zij precies?:rolleyes:
 
Ey,

Zoek eerst maar even naar de Plug and Play service.
Deze moet sowieso aanstaan voor je usb maar werkt waarschijnlijk ook voor je netwerk.
Als hier achter staat handmatig of uitgeschakeld, moet je er met rechter muisknop op klikken. En dan op automatisch zetten.

Dan heb je nog de Network store interface service en de 3 daarboven die als het goed is ook met het woord network beginnen. Start deze allemaal. En laat ze automatisch opstarten.
 
Ey,

Zoek eerst maar even naar de Plug and Play service.
Deze moet sowieso aanstaan voor je usb maar werkt waarschijnlijk ook voor je netwerk.
Als hier achter staat handmatig of uitgeschakeld, moet je er met rechter muisknop op klikken. En dan op automatisch zetten.

Dan heb je nog de Network store interface service en de 3 daarboven die als het goed is ook met het woord network beginnen. Start deze allemaal. En laat ze automatisch opstarten.

Hey Rick,
Dit heb ik geprobeerd helaas zonder succes!
Alles stond overigens al op automatisch behalve Network Connections die heb ik op automatisch gezet maar nog steeds zonder succes!

Het ligt; denk ik aan mijn moederbord ofzo?
Hopelijk heb je nog meer ideeën?:)
 
Mijn fout, na nog een x opstarten blijkt de muis het wel correct te doen! Alleen het internet werkt nog niet direct...:evil: misschien toch iets met de netwerkkaart?
 
Mooi zo, dat betekent dat een van de problemen dus wel in de services zat.

Dat van je netwerk kaart, moet ook in de services zitten, anders zou Windows de service niet opstarten.

Zet je pc eens uit, en dan weer aan, laat hem dan naar het probleem zoeken, als hij de service aanzet, kijk eens wat de naam daarvan is.
 
Mooi zo, dat betekent dat een van de problemen dus wel in de services zat.

Dat van je netwerk kaart, moet ook in de services zitten, anders zou Windows de service niet opstarten.

Zet je pc eens uit, en dan weer aan, laat hem dan naar het probleem zoeken, als hij de service aanzet, kijk eens wat de naam daarvan is.

Ik denk dat jouw hulp de usb-fout heeft opgelost helaas is het internet probleem nog steeds hetzelfde.
Hij heeft ook nog steeds de zelfde fout aan:
De adapter voor Local Area Connection is uitgeschakeld!
:shocked: frustrerend! Any ideas?
 
Ga naar apparaatbeheer (Wintoets+pauze/break) >netwerkadapter>netwerkkaart>klik rechts kies eigenschappen>energiebeheer.
Controleer of het er zo uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar apparaatbeheer (Wintoets+pauze/break) >netwerkadapter>netwerkkaart>klik rechts kies eigenschappen>energiebeheer.
Controleer of het er zo uitziet.

Hey Mik,
Thanks voor de poging in eerste instantie stond het inderdaad aangevinkt en leek het ook te werken maar helaas na nog een x te herstarten blijft hetzelfde probleem.
Wat een uitdaging he jongens!:rolleyes: :shocked:vermoeiend hoor...

Nog meer ideeën?
 
Heb je misschien een (merk) laptop/pc waar het energieschema/hardware wordt beheerd door een programma v.d. fabrikant?
 
Nog 1 optie van mijn kant,ga 's in het BIOS kijken bij Advanced>Integrated Peripherals,het lijkt mij of een hardwareprobleem of een foute setting in het BIOS.
 
Nog 1 optie van mijn kant,ga 's in het BIOS kijken bij Advanced>Integrated Peripherals,het lijkt mij of een hardwareprobleem of een foute setting in het BIOS.

Thnx, hoe heet dat in het Nederlands en wat moet ik daar precies doen?:rolleyes:
 
Het wordt een beetje lastig als je daar helemaal geen ervaring in hebt.Ik neem aan dat je internetconnector aan het moederbord zit of heb je een apart netwerkkaartje op je moederbord geplaatst? Dat lastige woord (Integrated Peripherals) betekent alle hardware die met je moederbord is geïntegreerd (b.v. audio,video,netwerkkaart,parallele poort enz.)
Het kan ook zomaar een I/O conflict zijn die voor jouw probleem zorgt. Zelf schakel ik altijd de seriële poort en en de paralelle poort uit in het BIOS want die gebruikt geen hond meer of je moet een "vooroorlogse" pc hebben met dito randapparaatuur.
Handleidingen:
klik
klik
zijn wel in het Engels.
 
Hey beste mensen,
De problemen zijn er helaas nog steeds ook het muis-conflict is weer terug...
Zijn er nog andere ideeën geen idee wat ik met de BIOS moet doen en heb vaker vernomen dat dit ook niet zonder risico's is...

Thnx:thumb:
 
Heb inmiddels gebeld met Logitech die hebben toegegeven dat logitech de drivers niet meer lanceert en ze niet compatibel zijn met windows 7 dus ik heb nu een microsoft toetsenbord en muis gekocht!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan