de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kawar50

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Hallo
mijn computer was de laatste tijd al wat traag
maar nukrijg ik hem niet meer aan
ik krijg in beeld:
Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde dll-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

ik heb al zitten googlen maar dan zeggen ze dat je de windows cd erin moet stoppen en computer opmoet starten
deze computer is altijd snel en goed geweest
pentium 3
512 ram
160 Gb

maar dan gebeurt er bij mij nix
wie kan me helpen

Laatst bewerkt:
Zou je een exacte omschrijving kunnen geven van de foutmelding? Ik heb het idee dat je niet de volledige foutmelding hebt gepost. Post evt een screenshot.
Verder begrijp ik het probleem ook niet helemaal:
Er wordt gevraagd om de Windows-CD; die stop je erin, en dan gebeurt er niks.
Hoe bedoel je dat? Er gebeurt altijd wel IETS.
Kortom: zou je aub een iets meer gedetaileerde omschijving kunnen geven?

Dat je PC altijd snel en goed is geweest, zoals je poste, zegt helemaal niets. Zelfs een nieuwe PC kan er de brui aan geven. (het blijven vreemde dingen ;).)

Wat je eventueel alvast zou kunnen proberen is om op te starten in veilige modus met internetverbinding en kijken of er updates beschikbaar zijn van je OS

Laatst bewerkt:
hallo
ik weet inmiddels wat het is
hal.exe is goed of ontbreekt bij system32

Bedoel je nu dat het probleem opgelost is?
Of bedoel je dat de foutmelding die in beeld komt is:
hal.exe is goed of ontbreekt bij system32
Als dit de foutmelding is, is er wel iets heel vreemds aan de hand: die foutmelding is niet te vinden op (meta-)zoekmachines.

Zou je iets gedetailleerder kunnen zijn? Post eventueel een screenshot.

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp er niet veel van.
BTW: hal.exe is een A.I.-Programma. Kunstmatige Intelligentie, dus. Misschien voor jou toevallig, Maar tijdens mijn afstuderen hield ik mij veel bezig met Artificial Intelligence (maar dan de heuristiek ervan (, om het even in Jip-en-Janneke-taal uit te drukken)). Vandaar dat ik dit wel erg interessant vind.
Geef wat meer info, aub. Je helpt mij er ook mee.
Liever teveel info, dan te weinig. Je zal maar, zonder dat je het weet, een Bot op je PC hebben....

Laatst bewerkt:
tijdje geleden wou mijn computer niet goed afsluiten,
toen werd mij aangeraden om hal.exe te downloaden van internet en te vervangen met die van system32 maar ik heb gelezen dat als hal.exe niet goed is dat je dan dit scherm ook voor krijgt.
dus ik verwacht dat het dus hal.exe is
kan ook niet zo zijn
ik kan geen screenshot maken maar heb is zwart beeld met de witte tekst:

Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem.
gr

(...)werd mij aangeraden om hal.exe te downloaden van internet en te vervangen met die van system32
Hal is prima, maar is niet voor, hoe zeg ik dat diplomatiek, niet voor 'gemiddelde' gebruikers. Degene die jou het aangeraden heeft, had zich dus, netjes gezegd, eerst even achter de oren moeten krabben voordat hij jou dat aanraadde.
Maarja, daar schiet je nu niets mee op.

zwart beeld met de witte tekst:
Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software. Meld dit probleem als: de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden. Neem contact op met de leverancier over dit probleem.
M.a.w: Je weet niet eens zeker of HAL de oorzaak is!

Indien je HAL op je computer hebt, das niet niks. Sorry voor mn lange verhaal, maar is wel even belangrijk:
Eerst even een uitleg:
Een Hal.exe kan heel erg veel: het kan (bijna elke) arbitrary code uitvoeren. Indien het programma remote op je computer is geplaatst, kan het ook remote taken uitvoeren. In verkeerde handen is het een Bot. Anderzijds is het een volkomen legitieme tool die je veel taken uit handen neemt.

Een HAL.-bestand zit meestal in je %system32%-map of in je %Program Files%-map. Kijk eens in die mappen of je hem tegenkomt. Zo ja: even niets mee doen, alleen even melden in je volgende post. Oplossing komt later.

Kijk ook even in je msconfig:
Start => uitvoeren (in Vista: zoekopdracht) => "msconfig" => OK
Ga dan naar Tabblad opstarten
Maak eventueel het veld opdracht groter door het veld wat naar rechts te slepen. En kijk eens of je HAL tegenkomt. Zo ja: sluit msconfig af door op annuleren te klikken en doe er (vooralsnog) verder niets mee. Alleen even melden in je volgende post.

komt de volgende afbeelding je bekend voor? Misschien eens gezien tijdens het opstarten van je computer?
[img=http://www.i.d.com.com/i/dl/media/dlimage/26/87/8/26878_large.jpeg][/img]

Verder zou ik graag willen weten welke computer je hebt? Misschien een Dell? Deze kan niet zo goed overweg met Artificiele Intelligentie. Maar daar zijn patches voor uitgebracht.

Verder wil ik nog graag het volgende melden:
Dit probleem is gedeeltelijk op te lossen met het tooltje HijackThis. Maar helaas mag je op dit forum geen HijackThislog posten. Je zal het dus even zelf moeten doen, met de volgende tips:
Download HijackThis doe een scan en kijk vooral in de regels 04 en 023.
In die regels zou je hal.exe terug moeten kunnen vinden.
Zie je ze staan? meld dat dan ook even. Het posten van de log mag niet. Dus ook niet doen! gewoon even melden of op deze regels de hal.exe terug te vinden is. Verder niets met HijackThis doen: gewoon afsluiten.

Geef even antwoord op deze vragen.
Na jouw volgende post, kom ik met oplossingen.
Ik wacht in spanning....
(Een AI-progje op een client-machine maak je niet iedere dag mee....;))

Edit:
Och, sorry, bedenk me nu pas dat je niet op een normale wijze in je computer komt.
Lukt het ook niet in veilige modus?
Start dan op met een Bootable CD
Dan zou je alsnog bovenstaande stappen kunnen uitvoeren.

Laatst bewerkt:
ik kan dus niet in windows komen
maar met de cd van xp gebeurt niks als ik hem opstart
en ik kan hem niet in veilige modus krijgen
ik kan alleen nog in de bios komen eigenlijk.

de computer is inelkaar gezet bij een computerzaak
het is niet echt een merk
kast = coolermaster
moederbord asus p5gd1
pentium 4
3ghz
ik weet niet of je hier wat aan hebt

Laatst bewerkt:
Update:
ik kan nu met de instal cd van xp opstarten
als ik dan repair doe krijg ik c:/windows: ervoor
kan ik hier wat mee?
ik kan xp er niet opnieew opzetten
omdat er belangrijke dingen opstaan
mvgr

Je zou de schijf in een andere computer erbij kunnen hangen om alle belangrijke bestanden er af te halen ( als dat gaat ).

hey
ik heb al geprobeert maar ik heb 3 hdd op deze computer geprobeert maar hij starte er niet mee op
en geen een in de buurt heeft een sata aansluiting en die zit op mijn hdd
kan ik vanuit de reparatie van windows cd niet iets doen?
mvgr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan