• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

de berekening klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
gebruik de functie "formules>formules evalueren" om zo stap per stap door een formule te lopen.
Je zal zien dat 61/61.25 = .9959 is, *10 = 9,959, afronden naar beneden is dat 9.
Logisch dus.
Wilde je afronden naar de dichtst bijzijnde integer, dus >.50 is afronden naar boven ?

Hallo cow 18
bedankt voor je reactie
ik had de cel eigenschap op getal zonder cijfers achter de komma wordt hier geen rekening mee gehouden met de formule
of moet ik dan iets aanpassen
wil graag afronden naar beneden
hoop dat je iets weet voor me
groetjes ronnie

het resultaat van de formule, zoals die daar staat, is 9.
De opmaak kan daar niets meer aan veranderen.
Bovendien is de opmaak iets gevaarlijks, je denkt iets te zien, wat er niet staat.
Soms is het verschil miniscuul klein (15e cijfer na de komma) en als je test op gelijk zijn, dan zit je fout.

De vraag, die eigenlijk dient gesteld te worden, welk antwoord had je werkelijk verwacht ?
9.1 >>9.0
9.25 >> 9.0
9.49 >> 9.0
9.50 >> 10.0
9.75 >> 10.0
10.25 >> 10.0
of wat ???

het is een punten telling als ik bv. 100 caramboles moet maken krijg ik voor elke 10 caramboles 1 punt dus als ik er 15 of 19 maak is dat 1 punt pas bij 20 wordt het 2 punten enz enz

Ik ken de spelregels niet precies.
Je kijkt in ieder geval naar deelnemers, daar is han met een A Moy van 1.75, dus een Car van 61.25 (door vermenigvuldigen met 35)
Speel je dan 61, gedeelde door 61.25, dan is dat naar beneden afgerond netjes 9.

Klopt dat niet met wat je in je gedachten had, dan moet je ofwel de formule aanpassen ofwel ons uitleggen hoe het zou moeten werken.

Code:
=FLOOR(A1;10)/10

Wat dank je van deze formule (evt vertalen naar ned)

hallo popipipo
ook bedankt voor je reactie
wat houd die formule precies in (afronden naar beneden heb ik)
grt ronnie

Laatst bewerkt:
een spelers geeft zich op met een bepaald moyenne ( Han met 1,750 ) het aantal caramboles wordt gepaald door het moyenne te vermenigvuldigen met het aantal beurten wat vooraf ingesteld wordt in dit geval 35
dan kan ik het beste een hulp kolom maken met de uitkomst afgerond

De formule maakt
van 1tm9 een 0
van 10 tm 19 een 1
van 20 tm 29 een2

enz.
en dat is toch wat je wilt.
voor elke 10 caramboles 1 punt dus als ik er 15 of 19 maak is dat 1 punt pas bij 20 wordt het 2 punten enz

ja dat is wat ik wil en hoe zet ik het hier bij

Code:
=ALS(ISFOUT(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(L4/K4;0));"0";AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(L4/K4*10;0))

grt ronnie

De getallen in kolom E tabblad 'deelnemers' moet je dan nog even afronden op gehele getallen.

Celeigenschappen ronden getallen niet af.
Ze laten je alleen de getallen anders zien; maar excel rekent met niet afgeronde getallen.

hoe moet ik ze dan afronden
ben er uit functie afronden
bedankt ronnie

Laatst bewerkt:
wie kan mij nog even verder helpen wil graag kolom S en T sorteren van groot naar klein op kolom T
wat moet ik nog aanpassen het bestandje staat in #12
hoor het graag
grt ronnie

Denk dat het het zo moeilijk is met de 'large' en 'index/match' formules

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan