De beste keus voor draadloos netwerk in eigen huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markie24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2010
In ons huishouden willen we graag een draadloos netwerk aanleggen, maar nu zitten we met de vraag wat verstandiger is om de pc's op het draadloos netwerk te krijgen. Hieronder de situatie:

In ons huishouden draaien op dit moment 2 computers en 2 laptops. De twee computers staan op de 1e etage, maar de DSL/ Cable modem/router op de begane grond. We willen het liefst geen netwerkkabel trekken omdat deze dan om/nabij de 20 meter wordt en we dit juist wilden voorkomen. Hoe kunnen we dit het beste oplossen?

De 2 computers aansluiten op een router en deze laten verbinden met de modem/router op de begane grond en zoja, de laptops hiermee verbinden of met de router?

De 2 computers voorzien van een draadloze netwerkkaart?

Of: Is er een andere mogelijkheid of is een netwerkkabel trekken juist beter?

Alvast bedankt voor de hulp.

Als je de keus hebt tussen bekabelt en draadloos dan zou ik die kabel gaan trekken. 20 meter is geen probleem en de verbinding is altijd sneller. Zeker als er veel gewapend beton tussen de zender en ontvanger zit dan wordt het snel minder.
Wil je toch draadloos dan de 2 computers voorzien van een netwerkkaartje zou mijn oplossing zijn. Uitgaan van 1 access point en dan alles hierop in laten loggen.

Ron

Bedankt voor je snelle reactie.

Het is een houten vloer, en de totale afstand in 'vogelvlucht' bedraagt +/- 6 à 7 meter. Dus het signaalverlies zal wel meevallen neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Ik zou altijd kiezen voor 1 centraal apparaat om het netwerk af te handelen. Afhankelijk van je gebruik van het netwerk kan wifi een prima oplossing zijn.

Voor normaal gebruik kan je USB wifi sticks gebruiken, snel geïnstalleerd en klaar om te gebruiken. Indien je wireless router in de wandkast bij de trap hangt is de ontvangst op de 1e verdieping vaak ruim voldoende om wireless een succes te maken.

Mocht je al een wireless capable router hebben kun je kijken of je een wireless USB stick kunt lenen van een vriend en het even testen.

Wired is in principe altijd beter, maar met ADSL is wireless meestal ruim afdoende voor een volledige benutting van het netwerk

Ja, dat geldt voor het houten huis van de TS. Ik woon in een huis optrokken uit gewapend beton. De router op de begane grond en op de eerste verdieping gaat het nog wel met het draadloos. Op de tweede is het al erg moeizaam en op de derde verdieping kan ik het wel vergeten.

Ron

zo lang het bij surfen en mailen blijft is het idd best te doen dat wireless. maar dan moet je ook niet meer willen of veel tegelijk,

bijvoorbeeld gamen .. want alle wireless hebben wel eens last van drops .. en dat wil je echt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan