De beste router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gkesler

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2000
Ik ben momenteel in het bezit van een Sitecom router met 2 pc's verbonden via kabels. Ik krijg binnenkort een laptop erbij dus ik overweeg met de laptop draadloos te gaan en de 2 pc's met kabel te laten. Wat is bij mijn nieuwe aankoop (router met lan-aansluitingen + draadloos) nu de beste keuze? Gisteren ben ik bij Mediamarkt geweest en heb ook diverse merken gezien: Sitecom, Sweex, US robotics, Netgear enz. Wat zou nu de beste zijn qua prestaties, betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid? Wie heeft goede of juist slechte ervaringen?

Wat ik uit eerdere topics heb begrepen moet je een Linksys hebben. Bijkomend voordeel is dat ze een super helpdesk hebben, gratis. Ik schaf binnenkort ook een Linksys aan!

Bedankt voor je antwoord! Zijn er nog meer ervaringen?

Ik gebruik een Linksys WAG354G.
Zitten 2 desktops en varierend van 1 tot 8 laptops op.
Superspul!
En inderdaad een hele goeie service :thumb:

Prima! Maar zijn er nog meer merken die als aanrader kunnen worden betiteld of juist niet?

US Robotics heb ik ook al gezien in de winkel. zijn er nog verschillen m.b.t.snelheid? Waar moet ik op letten? Is er een bep. snelheid die ik in acht moet nemen?

Ik heb ook eens gekeken op kieskeurig.nl en wat me opviel was het grote aantal zeer tevreden gebruikers van US Robotics met een totaalscore van maar liefst 9.4. Ik denk dat hiermee mijn keuze vaststaat. Ook de Nederlandse handleiding spreekt me wel aan. Verder wordt gesproken over een zeer goed bereik.

router

Ik heb een Sitecom gehad. Uren mee bezig geweest zonder blijvend succes. Het bleek nog gemakkelijker draadloos te internetten op de verbinding van een straatgenoot dan op de eigen router. Teruggebracht dat ding en lange kabel gekocht. Dus "Sitecom + h - e" :evil:
Voor toekomstige verandering zoek ook ik nog een router die gebruiksvriendelijk is m.n. bij de installatie.

Johnnie :cool:

PS Heeft iemand goeie ervaringen met "Linksys W-LAN 11g router with SpeedBooster for all notebooks" Heb laptop. En is 95 euro een redelijke prijs voor zo'n ding?

Laatst bewerkt:
95 euro kan ermee door.
Kijk even bij winkels zoals Computerland en Paradigit.
Voor de rest kan ik je melden dat Linksys erg goed is.
Gebruik zelf de WAG354G en vanaf de installatie tot het gebruik aan is het simpel, maar erg goed.

Het is dus inderdaad de US Robotics geworden mede dankzij de ingebouwde printserver. Ik heb nog niets aangesloten maar zodra dit gebeurd is laat ik even weten hoe alles verlopen is. Ik ben geslaagd bij Media Markt waar ze toch wel een grote keuze hebben. Alle bekende merken zijn inderdaad aanwezig. Vraag je om advies merk je dat de verkopers meer gebruikmaken van persoonlijke ervaring als van produktkennis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan