meelman
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2002
De introductie wordt een beetje lastig. Voor zover ik weet is het onmogelijk om zowel een AGP als een PCI-E slot op een mobo te maken. Als er maar 1 van beide op kan, moeten de videokaartbakkers de eerste stap zetten en van de nieuwe kaarten (NV40, RV420) ook een PCI-E versie op de markt brengen. Dan is het voor de consument eenvoudig: nieuw moederbord dus ook nieuwe videokaart. A of B. (als we dit nou nog mooi samen laten vallen met de Athlon64 en P4,5 Prescott dan is iedereen gelukkig...
)
Bij S-ATA ligt het anders. Je kunt zowel P-ATA als S-ATA op een moederbord hebben en dus kun je mensen niet 'dwingen' over te stappen. Bovendien zijn er nog weinig S-ATA hd's en ze zijn duur. Weinig mensen zetten de stap omdat S-ATA II eraan komt. Ik denk dat het nog wel even duurt voor S-ATA mainstream is.

Bij S-ATA ligt het anders. Je kunt zowel P-ATA als S-ATA op een moederbord hebben en dus kun je mensen niet 'dwingen' over te stappen. Bovendien zijn er nog weinig S-ATA hd's en ze zijn duur. Weinig mensen zetten de stap omdat S-ATA II eraan komt. Ik denk dat het nog wel even duurt voor S-ATA mainstream is.