de bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

juffje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Dag allemaal,

Ben een beetje radeloos langzamerhand. Gisteren heb ik met Trojan Killer mijn computer gescand. Hij vond 24 hoogst geïnfecteerde items, die ik heb verwijderd. Dat bleken achteraf programmaonderdelen te zijn van Slow-pcfighter, die hij als vijandig beschouwde. Het gevolg was dat mijn internet het niet meer deed, mijn lan-icoontje weg was, de volumeknop was weg uit de taakbalk beneden en apparaatbeheer was leeg. Dat heb ik inmiddels allemaal opgelost.
Toen ik vandaag AVG aanklikte kreeg ik de melding: de bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Ik ben de enige gebruiker met rechten, dus daar kan het niet aan liggen!
Ik heb AVG verwijderd, weer opnieuw geïnstalleerd, zelfde probleem. Toen heb ik een andere virusscanner geïnstalleerd, Avira, maar daar krijg ik ook hetzelfde. Het virusprogramma werkt wel als het net is geïnstalleerd en ondanks de foutmelding, maar zodra de PC opnieuw is opgestart, is het icoontje onderin de taakbalk verdwenen en krijg ik weer dezelfde foutmelding als ik het icoontje op het bureaublad aanklik. Ik heb nu dus geen actieve virusscanner vrees ik en dat vind ik een beetje eng. Hoe kan ik mijn probleem oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Klinkt niet zo best. Ik heb de neiging om te adviseren om de schijf schoon te vegen en Windows van scratch af aan nieuw te installeren, want ik denk dat Windows hevig corrupt is.

Maar wellicht eerst nog wat anders proberen.
stap 1: terug gaan naar een herstel punt van Windows van voor de problemen.
stap 2; als dat gelukt is dan twee malware scanners downloaden, installeren en in de meest volledige uitgave laten scannen. Trojan killer deed duidelijk geen goed, dus die niet! Probeer eens Malwarebyes-antimalware en Emsisoft Antimalware.
Beide hebben gratis versies. Hier kunt u de downloadlinks vinden: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Als dan hopelijk alles het weer goed doet, dan zou ik AVG verwijderen (met de AVG-verwijdertool die van de AVG-web site te downloaden is) en daar voor in de plaatst AVAST free downloaden en installeren. Ik zeg dat omdat kennelijk AVG de besmetting niet heeft tegen gehouden. Hopelijk doet AVAST dat wel.

Werkt dat alle maal niet, dan helaas plan B: harde schijf formatteren en Windows opnieuw installeren.

Succes!

srpchulp, hartelijk dank voor je advies. ik heb beide programma's gedownload en er is inmiddels 1 probleem opgelost: mijn virusscanner draait weer naar behoren. Ik kan nog steeds niet bij de firewall komen, de services zijn niet toegankelijk, dus daar ga ik nog even op broeden. De firewall via de services starten lukt niet, winsock resetten heeft ook niet geholpen, suggesties zijn welkom!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan