De C-schijf loopt vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Vanochtend had ik ruim 8 GB vrije schijfruimte, nu is het nog 2,97 GB. Gisteren stond er ongeveer 10 GB. Op de Helpmij pagina vond ik een advertentie van gratis scannen met RegistryBooster, dat heb ik gedaan en er zijn meer dan 300 fouten gevonden. Ik wilde ze laten herstellen, maar las eerst nog enkele forumbijdragen en daar vind ik dat dit eigenlijk spyware is, alleen is niet iedereen het daarmee eens. Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik denk dat ik over een half uur of zo helemaal geen vrije ruimte meer heb.
Hoe kan dit? Ik heb geen games, download geen films, ik gebruik internet om wat op te zoeken, ik mail en sla foto's op. Dat is het eigenlijk wel. Besturingssysteem is Vista.

Registrybooster is een slecht programma, het doet maar zomaar wat.

Ik raad je aan om gebruik te maken van het gratis programma ccleaner (hier te downloaden).
Daarmee kun je de hardeschijf opruimen en eventueel (mocht je dat nodig vinden) het register nalopen op fouten.

Ik vind het wel verwarrend dat op de Helpmij website een reclame staat voor dit programma en een link om het te downloaden. Dan denk je toch dat het goed is.

Dit is erg verwarrend, ik zie de afgelopen dagen meer leden voorbij komen die dit programma hebben geïnstalleerd.
Ik vermoed dat helpmij weinig invloed heeft op welke reclames getoond worden.
Echter heb ik niets met helpmij van doen en ben zelf ook gewoon een lid.

Die reclame komt van "Google ads" en worden dus niet door Helpmij.nl zelf verzorgt.

Na een schijfopruiming met bv ccleaner en een registerscan daarna.
Kan je nog een registercheck doen met eusing free registry cleaner.
Ook met dit programma heb ik goede ervaringen wat betreft het opschonen van het register.

Ik heb ccleaner gedraaid, alle overbodige zaken verwijderd en problemen in het register laten herstellen. Nu heb ik wel wat meer vrije schijfruimte, maar nog steeds niet veel, nu is het 5,64GB van 93,8 GB.
Maar ik vind nu alle foto's ook op C terug, terwijl data naar D zouden moeten worden weggeschreven, daar is nog ruimte genoeg.
Kan ik dit veranderen?

Maar ik vind nu alle foto's ook op C terug, terwijl data naar D zouden moeten worden weggeschreven, daar is nog ruimte genoeg.

Is dat dan plotseling of wist je niet waar die foto's stonden? Jijzelf zet die foto's toch op de juiste locatie? Je kunt ze altijd verplaatsen op de klassieke manier.

Ik weet niet welke OS/besturingssysteem je hebt maar herstelpunten nemen ook nog wel eens veel ruimte in. Je kunt ze behalve de laatste rustig verwijderen. Onder > Starten > Help en ondersteuning kun je wat sleutelwoorden intypen en dan weet je hoe je dit moet doen.

Ik vind het wel verwarrend dat op de Helpmij website een reclame staat voor dit programma en een link om het te downloaden. Dan denk je toch dat het goed is.

Dan weet je dat voor eens en voor altijd. Het is reclame van derden waar fora en website-eigenaren niet verantwoordelijk voor zijn. Dit is gewoon toegestaan. Maar een goede waarschuwing is altijd het woord gratis. Dan moeten er al alarmbellen gaan rinkelen. In feite zijn er heel weinig zaken werkelijk gratis. 'Maak kans op', 'u heeft een prijs gewonnen', 'gratis' en zo zijn er heel veel trucs te bedenken die je moeten overhalen om jou geld te doen uitgeven of de laatste tijd is heel vaak het doel persoonlijke informatie te ontfutselen. Daar gaat het de bedenkers immers om. Het is ordinaire misleiding en bedrog.

Je kunt dan aan een enquête of prijsvraag meedoen, maar aan het eind moet je altijd allerlei persoonlijke gegevens invullen. Mensen geven hun privacy-gevoelige informatie door en realiseren zich niet of onvoldoende wat anderen daarmee (kunnen) doen.

Sorry, ik had te laat gezien dat je Vista had, maar ik denk dat mijn verhaal zo kan blijven. Ook belangrijk is dat je altijd back-ups, reservekopieën maakt van in ieder geval je meest belangrijke documenten, foto's e.d.

Laatst bewerkt:
Dank aan iedereen voor de reacties. Ik heb de pc niet zelf geïnstalleerd en degene die dat gedaan heeft heeft alle foto's op C gezet en dat moest niet. Alles wat ik erbij gezet heb kwam ook op C. Ik heb ze verplaatst en nu is er weer ruimte op de C-schijf.

Ik wil hier ook graag vermelden dat ik erg blij ben met Helpmij :). Ik ben een pc-gebruiker die er wel wat van af weet, maar ik weet ook heel veel niet. Tegenwoordig verandert ook alles zo snel dat je het amper kunt bijhouden als je niet professioneel of als hobby in de IT zit. Het is dan erg fijn om bij problemen een beroep te kunnen doen op mensen die er meer van weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan