DE Channel 0 . master disk HDD S.M.A.R.T.capability .... disabled

Status
Niet open voor verdere reacties.

javave

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik krijg de volgende melding als ik mijn computer wil opstarten:

DE Channel 0 . master disk HDD S.M.A.R.T.capability .... disabled
DE Channel 1 . slave disk HDD S.M.A.R.T.capability .... disabled

Ik heb een Foxconn N15235 moederbord en een Phoenix award bios.

In de bios kan ik nergens een optie met S.M.A.R.T. vinden.

Heb hier gezocht op dit probleem maar een oplossing nog (?) niet gevonden. Opties als met [CTRL] [F1} geheime BIOS opties te vinden werkrn niet.

Hoop op hulp

Dit probleem heb ik ook gehad met een foxconn , heb je een ide hdd of een sata hdd?

je moet de ide kabels even wisselen , ik snap de logica ook niet maar het werkte wel :p,

als het goed is heb je op je moeder bord de aansluiting van de ide deze doe je in je master en de andere in je slave en de andere op je moederbord alles even veranderen

Ga het morgen proberen. Laat je weten hoe het resultaat is.

In ieder geval bedankt

Jan

als het goed is heb je op je moeder bord de aansluiting van de ide deze doe je in je master en de andere in je slave en de andere op je moederbord alles even veranderen

Van alles verandert maar geen positief resultaat. Baal

start de pc op , ga naar de bios, ga dan naar advanced bios features, dan hdd smart capability en dan disable

Laatst bewerkt:
heb je lopen ***** met je pc? agressie therapie uitgevoerd op je pc? of was dit zomaar opeens . wat is het laatste wat je hebt gedownload

Er is wel wat aan vooraf gegaan. Mijn video kaart deed het niet meer. Daarmee zitten klooien. Nieuwe geplaatst... daarna dit probleem. Heb toen de HD's uit het systeem gehaald en belangrijke gegevens veilig gesteld op mijn laptop. Spul weer terug geplaatst. Het probleem blijft...

je kan even dit proberen: haal de stekker uit je pc en haal het batterijtje uit je moederbord en druk voor 10 sec de aan en uit knop in , en zet het batterijtje weer terug

Ook al gedaan...

BTW ik neem dagelijks 4 tot 6 snufjes seretide....

Heb al van alles gedaan... zelfs de HD van mijn buurman eraan gehangen.... Niets helpt tot nu toe...

ik lees net ook dat het ook bij intergrated peripherals kan staan, en dit kan ook betekenen dat het batterijtje op je mobo moet worden vervangen hoe lang heb je je pc al?

Laatst bewerkt:
Ik heb bij intergrated peripherals gekeken maar daar ook niets van SMART te zien.

De computer is een jaar of drie oud denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan