De computer wilt niet meer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamuelMooy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een uiterst curieus probleem. Mijn computer gaat namelijk niet meer aan, dit is een probleem dat al drie weken gaande is. Ik kwam thuis na twee maanden buitenlandstage gehad te hebben. Voordat ik weg was gegaan had de computer geen problemen alles werkte optimaal, ging goed aan en had ook geen problemen met afsluiten. Echter toen ik thuis kwam bleek het dat hij helemaal niet meer aan wou gaan. Dus ik uiteraard helemaal in paniek, toen hebben mijn vader en ik het opgelost door de knop gewoon een tijdje in te drukken. Hij sprong weer aan en deed het optimaal voor een week lang. Ging makkelijk uit en ging makkelijk aan geen probleem dus. Helaas was het na die week weer raak ik had hem op slaapstand gezet en toen ik terug kwam om hem weer op te starten deed hij weer helemaal niks. zelfde verhaal tijdje aanknop ingedrukt en hij ging wonderbaarlijk weer aan. deed het weer goed voor een week lang. En nu heb ik het probleem weer, helaas gaat hij nu helemaal niet meer aan. Heeft iemand enig idee wat dit voor een probleem is? Het stroom staat er wel gewoon op want ik zie lichtjes in de computer branden.

Het betreft een acer model uit 2006

Met vriendelijke groet,

Sam Mooy.

Indien je een andere voeding tot je beschikking hebt, die proberen.

De voeding krijgt een puls als de 5v ervoor aan de massa wordt gelegd door de powerswitch in te drukken, de voeding zal wel starten anders zie je die leds niet oplichten maar een deel schijnbaar niet door gebrekkige soldeerverbindingen o.i.d.

Hallo

Met deze info :

"een acer model uit 2006" / " Ik kwam thuis na twee maanden buitenland"

Sluit ik mij aan bij de reeds eerder gegeven tip ---> probeer een andere ruilvoeding.

Meest voorkomende oorzaak bij reeds oudere voedingen (interne uitgedroogde condensatoren).

Als deze dan lange tijd niet gebruikt wordt , weigert deze korrekt te werken.

Peter

Mocht een voeding niet werken dan zouden er geen lichtjes moeten blijven branden terwijl de computer is aangezet ? of zeg ik nu iets raar?

Wat wel wil blijven hangen is de mooie grote plastic knop van een systeem ( bij mij medion ) en een klein tikkie bij het aanzetten start hij wel door. Zo niet dan blijft hij hangen in opstart fase en gebeurt er ook niks en de lichtjes branden ook mooi op de comp.

Aan de piepjes weet ik wanneer deze goed opstart.

En uit het verhaal te horen , dat opstarten vanuit slaapstand ook een probleem heeft gegeven doet mij denken aan windows vista? Ik weet niet wat samuel voor syteem heeft op de acer van 2006 ?

gr. Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan