De cursor van Puppy Linux reageert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkpoepjes

Banned
Lid geworden
10 dec 2012
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Even ter informatie, dit zijn mijn systeemspecificaties.
Fujitsu Siemens Scenic E600 i865G
Intel Pentium 4, 2,66 Ghz processor
1 GB RAM-geheugen
DirectX 9.0c
Microsoft Windows 2000 Professional met Service Pack 4 (ook wel bekend als Windows NT 5.0)

Als ik met het computerprogramma Microsoft VirtualPC 2004 in een virtuele machine (die ik 128 MB van mijn 1 GB gegeven heb) Puppy Linux Precise 5.4.2 probeer te laden, laadt hij wel, maar ik kan mijn cursor niet bewegen. Puppy Linux reageert wel op de toetsen die ik indruk op mijn toetsenbord, maar de cursor blijft altijd stil staan, ongeacht hoeveel ik mijn muis beweeg.

Dit probleem ligt bij Puppy Linux zelf, want de cursor van mijn twee andere virtuele machines (Windows 98 Second Edition en Damn Small Linux) reageren wel gewoon. Ik heb xorgwizard al uitgeprobeerd, maar de cursor in Puppy Linux reageert nog steeds niet. Ik wil Puppy Linux graag uitproberen, want Damn Small Linux vind ik persoonlijk niks en Puppy Linux ziet er veelbelovend uit om uit te proberen. Ik heb er een hoop positieve reacties over gelezen op het Internet.

Nog even ter informatie: zowel mijn toetsenbord als mijn muis zijn PS/2 aangesloten.

Nou is mijn vraag: hoe los ik dit op? Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn cursor kan bewegen in Puppy Linux?

pity123

De installatie van VirtualBox is mislukt. Melding: "Your system has not been modified. Please run this setup later.".

Mijn computer is niet antiek. Ik kan er alles mee. Ik kan DVD'tjes kijken, computerspelletjes spelen (soms zelfs op de hoogst mogelijke kwaliteit), CD'tjes branden, Internetten, programmeren etc. Die mainframes uit de jaren 60 en misschien nog zelfs de XT-computers: die zijn oud. Alle computers van na 1990 zijn niet antiek, maar juist zeer modern. Computers van na 2010 zijn hypermodern. Ik hoef geen hypermoderne computer. Ik werk liever op een normale computer.

Het spijt me, maar, ik heb werkelijk geen idee. Misschien een upgrade naar XP? Ik heb een P3 866MHz 512MB RAM. Draait perfect met XP.

Groet,

pity123

Windows XP Home Edition staat al geïnstalleerd op mijn computer. Op mijn computer staan namelijk twee besturingssystemen: Windows 2000 Professional en Windows XP Home Edition. Ik gebruik Windows 2000 voor het werken, studeren, liedjes luisteren, computerspelletjes spelen, Internetten, programmeren etc. Windows XP gebruik ik een stuk minder vaak. Als ik Windows XP gebruik, doe ik dat alleen maar om gebruik te maken van mijn externe harde schijf die geen Windows 2000 ondersteunt en om Ace of Spades te spelen, die ook geen Windows 2000 ondersteunt.

Windows XP wordt iets lichter als je de visuele effecten uitzet en het voortdurend indexeren van al je bestanden uitschakelt, maar het blijft een stuk trager dan Windows 2000. Zeker als ik ook nog eens een virtuele machine moet draaien in Windows XP, gaat dat zeer traag worden. Ik gebruik dan toch liever Windows 2000.

Ik kan me haast niet voorstellen dat Windows XP perfect draait op jouw Pentiun III 866 Mhz met 512 MB RAM-geheugen. Zelfs mijn Windows XP heeft prestatie-tweaks nodig om nog acceptabel te kunnen draaien (dus niet zo verschrikkelijk traag).

Een P3 is verassend snel, sneller dan P4. Mijn broer draait P4 1,4 GHz met Hypertreading, en de P3 versloeg het.
Maar even terug naar jou probleem... Misschien werkt Qemu?

Groet,

pity123
Nee, VirtualBox is al helemaal waardeloos. Het is mij gelukt om VirtualBox de installeren in Windows XP. Maar, bij het opstarten van Puppy Linux krijg ik de melding:
"This kernel requires the following features not present on the CPU: pae. Unable to boot - please use a kernel appropriate for your CPU.".

Dit bewijst hoe waardeloos VirtualBox wel niet is, want Microsoft VirtualPC heeft dit probleem niet. In de virtuele machine van Microsoft VirtualPC kan hij wel opstarten, maar is het probleem alleen dat de cursor van Puppy Linux niet reageert, terwijl de cursor onder alle andere gastbesturingssystemen wel gewoon reageert.

Ik zal Qemu wel even uitproberen. Hopelijk is dat wat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan