• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De datum en tijd weergeven wanneer de verbinding voor het laatst is vernieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanZanten

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Hallo,

Ik gebruik een externe verbinding om gegevens in Excel te krijgen, dit werkt prima.

Ik zou graan na het vernieuwen de actuele datum en tijd weer laten geven in een cel, zodat ik weet wanneer er voor het laaste vernieuwd is. Weet iemad hoe dat gaat?

Als je wilt dat de tijd en datum steeds wordt bijgewerkt wanneer je een excelbestand opent dan typ je in een cel =vandaag() voor de datum en =nu() voor de tijd.
Wanneer je datum en tijd in een cel wilt handhaven (statisch dus) dan doe je het volgende:
drukt achtereenvolgens op Ctrl+; (puntkomma), SPATIEBALK en Ctrl+Shift+; (puntkomma).
Zo werkt het in Excel 2007 en waarschijnlijk ook in 2003 (maar dat heb ik ff niet bij de hand).

Dank je voor de snelle reactie:

Ik kan die voor een deel gebruiken de datum en tijd zouden niet aangepast moeten worden bij het opstarten van Excel maar pas nadat ik de gegevens vernieuwt hebt. Dus nadat ik op "alles vernieuwen" gedrukt hebt. (excel 2007)

Hi,

Deze macro laten draaien, en hij update de verbindingen, en hij plaats het uur en datum in cel A1.

Code:
Sub Place_Date_After_Refresh()
    ActiveWorkbook.RefreshAll
    Range("a1").Value = "=now()"
    Range("a1").Copy
    Range("a1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
End Sub

Gr,

Joske

Super dit is wat ik zoek! en het werkt... :thumb: Nog een laatste vraag na het vernieuwen blijft de cel waar in de datum en tijd komt gecopieerd. kan ik daar nog iets aan veranderen?

Joske

Ipv

Code:
Range("a1").Value = "=now()"
    Range("a1").Copy
    Range("a1").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

is dit al genoeg:

Code:
Range("a1").Value = Now

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan