de DHCP allocator

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilgida

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
ik krijg geen verbinding meer met mijn netwerk
het volgende komt er te staan;

de DHCP allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op ip adres 25.118.127.228, omdat het ip adres buiten de scope 192.168.0.0/255.255.255.0 ligt,
waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP clients
als u de DHCP allocator wilt inschakelen op dit ip adres, moet u de scope wijzigingen om het ip adres erin op te nemen, of het ip adres wijzigingen zodat het binnen de scope valt.
Dit is voor mij abacadabra
Weet ook niet of dit oorzaak is van geen verbinding
wie kan mij hierin verder helpen

Meer informatie is wenselijk:
a. Gaat het over een laptop of een pc? En wat draait daar dan op? Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 etc.?
b. Is het draadloos of bedraad?
c. Zijn er op hetzelfde (bedrade/draadloze) netwerk andere apparaten (smartphones/tablets/etc.) die wél gewoon een ip-adres krijgen? En zo ja, geef een voorbeeld van zo'n toegekend ip-adres.
d. Is het een router van jezelf of een routermodem van de Internet-provider waarmee je verbindt?
e. Je weet zeker dat het niet om mobiel Internet gaat? Dus met zo'n SIM-kaartje in een laptop of (Windows) tablet?

Tijs.

Ook weer gerelateerd aan veel te weinig informatie verschaft:
Deze melding moet haast wel te maken hebben met iets dat je zelf hebt ingesteld, namelijk Internet delen, dus een soort hotspot constructie.
Indien ja, schakel dat eens uit op je computer/laptop en kijk of het dan beter gaat.

Uitleg: Het 192.168.0.x ip-netwerk wordt gebruikt om adressen vanuit jouw pc/laptop uit te delen aan andere computer(s) die via de hotspot constructie zijn aangesloten (dus gebruik maken van het Internet delen), en juist dat netwerk wordt genoemd in de foutmelding...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan