De DHCP-server is niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost19

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Een computer met windows 98 zat altijd goed op het netwerk maar in eens niet meer. Er is dus geen internet meer op die PC. Ik heb het boekje van de router(ADSL annex B) erbij gepakt om alles opnieuw langs te lopen.

Hier komt naar voren dat je winipcfg moet ingeven bij uitvoeren. Bij het scherm wat ik krijg moet ik eerst 'alles vrijgeven' en vervolgens 'alles vernieuwen'. Hierbij geeft hij de foutmelding: De DHCP-server is niet beschikbaar. Volgens mij schuilt hier het probleem in van geen internet op de computer.

Graag zou ik wat tips ontvangen! Alvast bedankt!

De router al eens gereset? die moet damelijk de ip adressen uitdelen.
De stroom een minuutje of wat eraf halen moet daarvoor voldoende zijn.

Lange Pier zei:
De router al eens gereset? die moet damelijk de ip adressen uitdelen.
De stroom een minuutje of wat eraf halen moet daarvoor voldoende zijn.

Heb de router gereset en ben een halfuurtje bezig geweest om de hoofdcomp. weer op internet te krijgen. Maar dat is gelukt! Het probleem is echter nog niet verholpen.

Bij alles vrijgeven zet hij het IP-adres ook niet op 0.0.0.0. Daarnaast brandt er op de router ook geen lampje. De netwerkkabel is niet kapot want die heb ik al vervangen. Er is dus geen contact met de router. Nog andere suggesties? Alvast bedankt!

het lijkt er op dat je router geen connectie heeft met je pc om daar een ip adres aan uit te delen.

Is je netwerkkaart nog in orde?
Het kan ook zo zijn dat het contactje van je router een beetje gaar is. probeer eens een andere.

success
charley

Ik heb al wel andere poorten op de router geprobeerd, hier ligt het mijn inziens niet aan.

Kan het nu alleen nog aan mijn netwerkkaart liggen? of zijn er nog andere opties? Kan ik zo'n netwerkkaart checken of hij defect is? of gewoon een nieuwe kopen? Bedankt voor de snelle reacties!

Kijk eens op je andere pc hoe je daar de ip configuratie hebt ingevuld, doe dat ook op die 98 pc, vooral de gateway is belangrijk, deze maakt immers kontakt met de dhcp van de router.

Bedoel je met die IP-configuratie de instellingen overnemen die je aantreft bij netwerkverbindinggegevens(Fysiek adres, IP adres, subnetmasker enz..)?
en waar doe ik dat op de win98 computer?
Die gateway instellen gebeurt als ik het bovenstaande uitvoer?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan