De diverse onderdelen van een Microsoft Outlook.com Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
2.028
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo,

Om Regels voor het programma Microsoft Outlook.com Mail aan te kunnen maken moet je eerste de diverse onderdelen van een Mail kennen

Zo heb je de keuze uit 8 mogelijkheden:

1)Afzender bevat: dan wordt er gesuggereerd het email-adres van de afzender in te voeren

2)Ontvanger bevat: dan wordt er gesuggereerd het Email-adres van de ontvanger lijkt me onzinnig, anders komt de E,ail toch niet op dit Email-Adres aan?

3)Ouder dan: dat zou mijnsinziens gelden voor oudere emails dan de inegstelde tijd , Keuze is 3, 4, 5, 6 enz. dagen en ouder, komt mij ook onzinnig over, want als je bedenkt dat de distributie van Emails gebeurd meteen na ontvangst. Oudere Emails dus worden niet meer behandeld.

4)Niet de nieuwste: volgens mij hetzelfde laken en pak als Aanmaakregel 3

5)Onderwerp bevat, dan wordt gesuggereerd oin te vullen: Term1 or Term2

6)Catergorie is, dan wordt gesuggereerd:
---- A) Belangrijk
---- B) Contactpersonen
---- C) Documenten
---- D) Facturen
---- E) Foto's
---- F) Groepen
---- G) Nieuwsbrieven
---- H) Reizen
---- I) Updates van Sociale Netwerken
---- J) Verzendingsupdates

7)Categorie is NIET, dan worden dezelfde categories als gebruikt in groep6

8)Bijlage, dan wirdt gesuggereerd:
---- A) Met bijlage
---- B) Zonder bijlage

Nu komt eigenlijk pas de vraag van deze discussie

Als ik een bericht/antrwoord ontvang van Helpmij.nl Forum

Van elke rubriek moet ik dan gebruikmaken?
Want tot nu toe is nog geen enkel bericht in de Map Helpmij.nl Forum terechtgekomen.

Misschien kunnen jullie me hiermee opweg helpen, want ik vind de aanmaak van Regels nogal duister
Maar ze werken wel, want ik heb al een bericht binnen gekregen van Windows IT Pro dat keurig in z'n Map terecht kwam.

Ook kreeg ik een email van mezelf: verzonden vanaf (Mij)....@gmail.com aan (Mij)....@outlook.com kwam in z'n Map terecht

De aanhouder wint, Toch ??

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar alle mailtjes van de Helpmij die jij hebt ontvangen en dan met name naar de afzender. Valt je iets op? Ik denk dat je ziet dat alle mailtjes van 1 mailadres afkomen. Optie 1 dus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Je zegt optie 1.

Ja, het lijkt wel overbodig, maar....
Houd dit niet in dat alle emails verstuurd met ...@Gmail.com dan bij Helpmij.nl Forum binnenkomen?

MVG
Jan Filarski
 
Ik volg louter wat jij schrijft onder optie 1 (ik gebruik het mail programma van Microsoft namelijk niet en ken derhalve niet alle ins -and outs) en daar maak ik uit op dat je het mailadres van de afzender, ic. de helpmij webmaster invoert, of zie ik het verkeerd / begrijp ik hetgeen jij onder optie 1 schreef niet goed?

Daarnaast meen ik mij van eerdere maanden te herinneren dat jij beschikt over Outlook van Microsoft Office. Waarom gebruik je dat niet, da's oneindig veel flexibeler / heeft meer mogelijkheden dan de online maildienst van Microsoft.
 
Laatst bewerkt:
Hallo gast0225

Je hebt helemaal gelijk dat Outlook2016 veel flexibeler is als Windows MAIL.

Maar daarom ben ik ook zo getriggerd. Ik kan het gewoon niet zetten dat Windows Mail niet voldoet aan de verwachtingen

We moeten met z'n allen toch vóóruit ? Dus: op naar Win10 PRO met z'n Mail

Ik zal nu webmaster@helpmij.nl invoeren, dan moet hij het toch doen zou ik zeggen.

MVG
Jan Filarski
 
Dat was idd. de essentie van hetgeen ik in bericht 2 bedoelde.
 
Hallo gast0225

Ik krijg nu slechts enkele Emails in de daarvoor gecreerde Mappen.

Maar het is niet erg consistent. Dan krijg ik 1 bericht die verplaatst is naar de MAP Helpmij.nl, terwijl de volgende dag 1 of 2 berichten weer niet verplaatst worden naar deze MAP

Van Facebook krijg ik helmaal geeneen bericht aut. verplaatst, terwijl dat een van de meest ontvangen emails is,
terwijl je juist die berichten op een rijtje wilt hebben. In het Emailadres van Facebook wordt o.a. genoemd: @facebookmail.com waar op geselecteerd zou moeten worden
Mijnsinziens moet een deel van het Emailadres al voldoende zijn

Bovendien: In vele gevallen kun je niet direcht het gewenste Emailadres van Account vinden (

Ik heb een techniek ontwikkeld, om er achter te komen wat precies hun emailadres is.

Als je op Beantwoorden drukt, kun je met weergeven het Email-adres zien.

MVG
Jan Filarski
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan