de dupe van nep Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo,

Ik heb net mijn latop aangezet, en ineens zie ik dat windows een foutmelding weergeeft. Hij zegt dat ik mogelijk de dupe ben van nep windows ofzo iets. Nou is er nog iets, bij mij rechtonder op mijn bureaublad staat dat zelfde, alleen in een soort tekstballonnetje. Het kan niet weg, en het heeft niks met mijn achtergrond te maken.

Ik vind dit heel eritant, en wil er vanaf. Hoe krijg ik dit weg?

Groetjes

Nour

Zo heb ik hem in de winkel gekocht, maar ik weet niet of de winkel dat dan wel heeft gedaan. Dus, nu zit ik met een probleem, die veroorzaakt is door de verkoper.

Wat wel vreemd is dat die winkel 1 week nadat ik hem had gekocht gelijk failliet was gegaan. Dus ik denk dat die winkel er gewoon andere windows op heeft gezet.

Zit ik nu voor eeuwig daar aan vast?

Zit er een sticker van Microsoft met serial achterop je laptop geplakt?
Die moet er zitten namelijk.

Hmmm, grote kans dat je genaaid bent door de verkoper. Sticker hoort er op te zitten.
Dat is je bewijs dat je een legale versie hebt.
Geen boekjes of CD/DVD's erbij met een serial sticker?

Je kunt de melding wel weg krijgen:
Heb je vista?? zo ja ook met sp1?

In processen wga.exe (of its in die trend) stoppen

FF via zoek functie WGA intypen.
Staan er 2 in win32 map

deze 2 bestandjes hernoemen. bv .old erachter zetten.
automatishe updates uitschakelen.

Nu ben je vcan de meldingen af en kan je weer een achtergrond selecteren

Maarja dit is geen oplossing, je bent gewoon in de maling genomen.

dat vind ik wel slordig van die winkel hoor. Zou ik ze mogen aanklagen?

dat vind ik wel slordig van die winkel hoor. Zou ik ze mogen aanklagen?

Aanklagen van een winkel heeft in geen enkel geval zin. Ik heb in het verleden klanten gehad met hetzelfde probleem. Ik heb toen contact opgenomen met Microsoft en die hebben hier verder geen actie op ondernomen.
Zo blijkt maar weer dat Microsoft alleen de gebruiker lastig wil vallen met meldingen maar de bron van de oorzaak niet aanpakt. Mijn tip is voor ongeveer € 100 een legale versie aanschaffen en deze installeren. Het is namelijk wel toegestaan om een OEM versie te installeren. Het advies van Microsoft is dit alleen inclusief het verhaal over de winkel per mail te melden en deze mail te bewaren. Op deze manier heb je Microsoft netjes op de hoogte gebracht n mochten ze dan jou tussen al die miljarden gebruikers controleren heb je het bewijs dat je het gemeld hebt. In de meeste gevallen krijg je ook geen antwoord op je mail.

Succes

Ik heb er inmiddels nieuwe windows op gezet (Vista, en legaal)
Dus, mijn vraag is denk ik opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan