Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
- Besturingssysteem
- Win 11 Enterprise
- Office versie
- O365 Enterprise
De eerste details over Firefox 2.0
Talloze nieuwe functies staan op de planning
Al vrij kort nadat Firefox 1.0 is verschenen zijn de mensen achter deze webbrowser al bezig met het plannen van de volgende versie. Voordat versie 2.0 verschijnt, en dat zal nog in 2005 zijn, zullen er nog twee hoofdversies van Firefox verschijnen. Hierbij zal versie 1.5 al een deel van de nieuwe functies bevatten die ook in Firefox 2.0 zullen zitten.
Wat u als gebruiker mag verwachten? Ten eerste zal het gebruik van de bookmarks en de history aangepast worden waardoor deze twee wat gemakkelijker hanteerbaar moeten worden. Ten tweede zal het in versie 2.0 mogelijk zijn om bepaalde configuratie-instellingen vast te leggen per website. Ten derde zal er worden gewerkt aan een betere integratie van de Extensions, verbeteringen aan de zoekfunctie en verbeteringen aan de updatefunctie van Mozilla Firefox.
Welke andere vernieuwingen we mogen verwachten staat op dit moment nog niet vast. Wel is zeker dat nieuwe versies voortaan gelijktijdig in meerdere talen zullen verschijnen en dat is wel zo prettig. Op dit moment wachten we nog steeds op de Nederlandstalige versie van Firefox 1.0 en dat is eigenlijk toch wel een beetje te gek.
Het is de bedoeling dat in maart 2005 versie 1.1 van Firefox zal verschijnen. Deze versie zal vooral moeten zorgen voor een betere compatibiliteit met Apple's Aqua, Gnome en andere desktops. De echt grote stap voor Firefox zal pas komen met versie 1.5. Deze versie zal al een aantal nieuwe functies bevatten. Wanneer we 1.5 mogen verwachten is nu nog niet duidelijk. In ieder geval in de loop van 2005.
Bron: www.helpmij.nl
==========
Leuk! Ben benieuwd of het wat gaat worden. Als ik naar de huidige vosjes kijk heb ik er wel vertrouwen in moet ik zeggen.
Alleen ook het feit dat de NL versie wat lang op zich laat wachten is wat minder..