• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

De ene cel selecteren de ander verandert van opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
198
Goedemiddag,

Is het ook mogelijk wanneer je een cel in een bepaald bereik selecteert dat een andere cel automatisch verandert van opmaak.

In de bijlage zit een bestandje met een voorbeeldje.

Als ik in rij 3, kolom E t/m K, een cel aanklik zou ik graag hebben dat cel D3 geel gearceerd wordt met vetgedrukte tekst
Als ik in rij 4, kolom E t/m K, een cel aanklik zou ik graag hebben dat cel D4 geel gearceerd wordt met vetgedrukte tekst. De tekst in D3 mag dan weer
zonder opmaak worden weergegeven.

Wie zou mij kunnen/willen helpen?

Gr,
PBekijk bijlage highlight.xlsx
 
Geen flauw idee wat je wil bereiken ???
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Kopie van highlight.xlsb
    16,2 KB · Weergaven: 37
Hoihoi,

excuses als je mij bericht niet helemaal goed hebt begrepen en dank voor je hulp. Dit is wel inderdaad wat in ongeveer bedoel. Nu wordt alleen de hele rij geselecteerd, geel gearceerd en vet gemaakt.
Waar ik naar op zoek ben is wanneer je (en alleen) in het bereik waar de waarden staan, een cel selecteert de naam geel wordt gearceerd(en/of vet wordt gedrukt)

Gr,
P
 
Pas de code van gast0660 een beetje aan:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
 With Columns(4)
    .Interior.ColorIndex = xlNone
    .Font.Bold = False
    .Font.Size = 11
 End With
 With Cells(Target.Row, 4)
    .Interior.ColorIndex = 6
    .Font.Bold = True
    .Font.Size = 14
  End With
End Sub
 
Allen,

Hartelijk dank voor jullie hulp. Het is gelukt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan