De ene keer wel, de andere keer niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo Lui,

Vreemd hoor, ik heb hier een oud pc'tje van een collega staan waar ik ff een nieuwe voeding ingebouwd heb.
Er zitten twee harddisks in, een maxtor van 6 Gb en een Quantum bigfoot van 1,2 Gb. De bios ziet ze allebij alleen Windows 2000 ziet de ene keer de bigfoot wel en de andere keer weer niet!! De maxtor is ntsf en de bigfoot fat 32 trouwens.

Hoe kan dat nou??

HAMMAR

Heb je al gekeken of alle kabels in de kast goed vast zitten,anders moet je ze nog ff goed aandrukken.

Wat is "een oud pc'tje" ??

Als de kabels los zouden zitten, zou de bios hem toch ook niet zien??

Tja, een 500Mhz AMD K6 processor op een Jetway J542B mobo meen ik, S3 trio 32/64 videokaart en wel 2x geheugenstrip van 128Mb, pc 100 cl2 sdram erin. En dus de twee harddrives: Maxtor 6Gb en Quantum Bigfoot 1,2 Gb. Een soundblasterkaartje zit er ook nog in.

Zo oud genoeg??
bvd
HAMMAR

Gaat mij om de ondersteuning van die 6GB schijf, maar dat is met dez combo geen probleem. Ik zou het diagnosetooltje eens downloaden bij www.maxtor.com en die schijf even volledig laten testen. Let wel op dat je niet een test kiest waarbij gegevens worden weggeschreven.

Eeeeeehhhhhhh, het gaat toch niet om de Maxtor, of is er een verband tussen een eventueel slecht werkende Maxtor en hiet 'niet zien' van de quantum bigfoot in Win 2K ????

HAMMAR

Oeps.. Dan download je het tooltje voor de Quantum, maar dat moet je wel doen bij maxtor.com, maxtor heeft namelijk de service overgenomen.

Blijft een raar verhaal, dit pc'tje.

Dat hij de tweede HD steeds niet zag leek verholpen. Vorige week de hele week geprobeerd: steeds opnieuw opstarten en kouwe start, steeds zag hij de HD wel. Vreemd maargoed, het werkt weer, dacht ik!

Nu heeft het kreng het hele weekend uit gestaan, ik druk 'm gisteren aan en...................helemaal niets, hij start niet eens op. Voeding is ok, als ik de stekker van het mobo afhaal en sluit de ps-on kort met aarde, gaat de voeding gewoon aan. De aan/uit schakelaar op de kast is het ook niet, die heb ik op het mobo al eens kortgesloten, zonder resultaat.
Lijkt wel of het mobo kapot is!

Iemand nog suggesties??

HAMMAR

Laatst bewerkt:
De ene keer wel de andere keer niet

Als het zo is dat als je de pc van het net afhaalt (stroomnet) en vervolgens is ie zijn gegevnes kwijt dan moet je even de backup batterij vervangen bij oudere pc's wil het namelijk wel eens gebeuren dat die op raakt en dan vervolgens raakt ie zijn gegevens kwijt op het moment dat je de gegevens in de bios weer opnieuw hebt geladen komt het weer goed maar als de pc weer van de stroom af wordt gehaald vergeet ie alles weer wellicht houd ie het even vol totdat de battery leeg is en daardoor kan het soms wel een paar uur of een dag duren hangt ervan af hoe slecht je batterij is en hoever ie zichzelf kan opladen

groetjes sonny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan