De ene mic werkt niet de andere wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHRIKEE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Hey hallo,

Ik heb een probleempje met mijn microfoon.

Waarschijnlijk is het ding gewoon stuk maar wil t toch even weten.

Ik heb een 5.1 dolby surround koptelefoon met ingebouwde microfoon. Deze werkt niet meer.

Ik heb met een multimeter gemeten het ding is gewoon 2.2ohm Net als elke andere microfoon die ik in huis kon vinden. De aansluiting is een normale 3,5mm plug.
Ik heb een externe Creative Audigy geluidskaart waarop een aparte microfoon ingang zit.

Als ik een andere headset aansluit werkt het gewoon en als ik deze meet is die ook 2.2ohm

Nu weet ik, als er ohms gemeten word is er een gesloten circuit. En dus verbinding. Zegt dit iets over de werking van de microfoon? Of kan het ding dan evengoed kapot zijn?

Als ik de mic aansluit hoor ik een ruis uit de koptelefoon deze is weg als ik de mic afkoppel. Maar geluid komt er niet uit. Met precies dezelfde windows instellingen werkt de andere microfoon wel. Dus aan de software ligt het niet lijkt me.

Heeft iemand enig idee? En wellicht hoe ik kan kijken of de mic inderdaad kapot is of niet.

Hij is niet gevallen is niet gebogen of nat geworden of niks. Gewoon van de een op de andere dag werkte die niet meer. :(

Alvasy bedankt voor enige ideeen!

Zo een headset kan je op iedere pc aan sluiten dus probeer het eens op een andere, maar met alle instellingen en een andere die het wel doet lijkt mij dat ie kapot is

goed punt ;)

ik heb um getest.

alleen ruis.

Als ik de stekker erin steek knettert het wel in de boxen, net als bij werkende microfoons. :-/ heel apart.

Maar kan het dat ik wel gewoon 2.2ohm meet op een kapotte mic?

hmm ik heb t opgegeven.

heb een nieuw membraam ingesoldeerd ;) nu werkt ie weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan