De ene PC (W98) ziet ander PC (W2000) niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

baldo

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Berichten
117
Heb recent W2000 over 98 heen geinstalleerd. Nu kan ik op de W2000 PC wel bij de mappen van de 98 PC, maar de 98 PC kan niet meer op de 2000 PC kijken.

Op de 98 PC wordt gevraagd om een wachtwoord.

Wat heb ik verkeerd ingesteld ??

Pingen lukt overigens wel met de beide PC's.

PC 2000 heeft IP adres 192.168.0.1 en PC 98 heeft 192.168.0.2.

Wie kan mij helpen ??

Alvast bedankt
Martin
 
Er zijn 2 dingen die je kunt doen:

1) zet het gastaccount aan in win2000 met eventueel een wachtwoord

2) maak een account aan in win2000 en log daarmee in op je 98 pc (of vul dat in als er gevraagt wordt om gebruikersnaam en wachtwoord)
 
Ben een beetje een leek. Kan je me precies vertellen hoe ik de 2 optie kan uitvoeren

Martin
 
Optie 1 trouwens het makkelijkst:

Klik rechts op deze computer en kies voor beheren. Dan klik je op het plusje voor lokale gebruikers en groepen en klikt op gebruikers.

Rechts zie je dan het gast account staan met een kruis erdoor heen. Dubbelklik op gast en haal het vinkje weg bij account is uitgeschakeld
 
Mario,

Heb je suggestie uitgevoerd. Echter de mappen worden nu wel zichtbaar op de 98 PC, maar ik krijg nog steeds de melding dat er geen toegang kan worden gekregen. Heb je nog een suggestie ??

Bvd
Martin
 
Durf ik zo ff niet te zeggen.

Wat is de precieze foutmelding? Krijg je wel een scherm waar je naam en wachtwoord neer moet zetten? Heb je een account aangemaakt of het gastaccount aangezet
 
Het rare is dat ik soms wel toegang krijg tot het netwerk en soms niet. Ik kan in ieder geval geen netwerk printer toewijzen want dan zegt PC 98 'geen toegang tot \\computernaam, dit apparaat bestaat niet op het netwerk'.

HELLLLP
Martin
 
Denk dat ik alles heb opgelost. Gebruikte eerst Wingate als proxy server, maar gebruik nu Sygate. Sinds installatie van Sygate heb ik geen problemen meer. Toch wel raar, maar het werkt.

Toch bedankt voor de tips
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan