De ene website wel en de andere weer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenRAnja

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Weet iemand raad op het volgende probleem:
Van een goede vriend nam ik, vorige week, zijn Fujitsu Siemens Scaleo 600 AMD 64-bit over. Er zit XP Home-Edition op; IE 7; AVG Anti-Virus en Spyware; Adsl van tele 2 met bijbehorende Davolink Router van Versatel, waarop twee stand-alone zijn aangesloten.

Als ik naar internet ga, kan ik met verschillende sites verbinding krijgen, maar met bijv. Postbank.nl; Incredimail e.d. wordt steeds aangegeven, dat de pagina niet gevonden kan worden.
Ook met het registreren van Studio 11 Ultimate van Pinnacle wordt ik niet verbonden. Ga ik echter naar hun site, dan wordt deze geopend, kan ik er op 'surfen', maar... wil ik alsnog registreren of de update patch downloaden, dan krijg ik geen verbinding.

Wat is er toch aan de hand of mis? Kan het aan een defect aan de eathernetkaart liggen en moet deze wellicht vervangen worden? (Immers de installatie CD-rom voor Tele2 ADSL geeft aan, dat ie geen verbinding met de netwerkkaart kan maken.)

Ik hoop van ganser harte, dat iemand mij hierin kan raden, want dan wel en dan weer niet en van sommige helemaal geen verbinding is knap lastig.
Bij voorbaat vast dank!

Nog steeds problemen?
Ik las ergens dat Tele2 verbindingsproblemen had, en dat sommige sites moeilijk te bereiken waren.

De ene wel de andere niet.

Jazeker!
Nog steeds krijg ik in ieder geval geen verbinding met Postbank.nl. (Pagina niet gevonden. Kreeg van de Postbank het advies de telefonische helpdesk te bellen.) Duurde ook enige tijd, eer ik via de link in mijn email hiernaartoe (Helpmij.nl dus)doorverwezen werd. (Kreeg verbinding, nadat ik mijn netwerkkaart via apparaatbeheer gedeïnstalleerd had en de computer opnieuw opstartte.)
Maar.. bij een betaling van een bestelling via een website, krijg ik wederom de vermelding, dat de pagina niet gevonden kan worden.
Wat o, wat dien ik hier toch aan te doen?

FBRA

Is dit alleen met betreffende pc? Of ook met andere pc's die gebruik maken van deze verbinding. De firewall tijdelijk uitzetten is ook geen oplossing? Verder nog beveiligingssoftware aanwezig die het zaakje tegen kunnen houden? (denk aan Norton bijv.)

Het is alleen op de pc: Fujitsu Siemens; Scaleo 600; 64-bit AMD-Athlon, met Nvidia nForce Networking Controller als LAN-verbinding 4. Deze geeft de status Verbonden aan, met als snelheid 100,0 Mbps.
Deze computer heb ik van een goede kennis zo'n twee geleden overgenomen. Voorheen werkte ik met een Medion Pentium 4, waarop de internetverbinding het deed. Ook op de computer van mijn echtgenote, die met dezelfde router van Tele2 verbonden is, werkt het internet naar behoren. (Daar krijg ik wél verbinding met de Postbank, die mij per email berichtte -die ik keurig op mijn computer ontving- de raad, hun helpdesk te bellen.)

Ook nu blijft het, na software-matig verwijderen van de internetkaart en de pc de hardware laten vinden na het opnieuw opstarten, plus het resetten van de complete verbinding, nog steeds problematisch met internetten. (Begrijp me goed, de computer van mijn echtgenote doet het na dit alles, nog steeds goed.)
Het is toch van 'den gekke', dat die van mij het dan weer wel (behalve de Postbank) en dan weer niet doet.
Is het volledig vervangen van de ethernetkaart wellicht een optie? Want de toegangssoftware op de bijgeleverde CD-rom voor de installatie voor Tele2 ADSL (versie 1.0) blijft ook elke keer aangeven :"Er is een probleem in de communicatie tussen uw modem en de computer. Kijk a.u.b. of de modem aan staat en via de ethernetkabel is aangesloten."
Geloof me, ik heb alle gecheckt en zelfs dubbel gecheckt, maar eruit komen.....? Niente!

FBRA

Hoi !

Start - uitvoeren -cmd -enter.

Achter de prompt: 127.0.0.1 intrommelen

Als je geen time-outs krijgt, is je netwerkkaart oke !

Dan moet je het zoeken in de beveiligingsinstellingen van je browser.

Heb je bijv ActiveX geblokkeerd, of uitvoeren van aktieve scripts ?

Welke browser gebruik je ?

Greetz,

Harry.

H.H. (Hoi, Harry),

De browser, die ik gebruik is IE7. Bij mijn weten heb ik geen ActiveX of uitvoeren van actieve scripts geblokkeerd. Indien je zo vriendelijk zou willen zijn, mij exact aan te geven waar ik deze kan activeren of blokkeren, dan zal ik daar zeker naar kijken.

Ik heb achter de prompt 127.0.0.1 ingetoetst en kreeg de volgende melding:
"Documents en Settings\Eigenaar>127.0.0.1
127.0.0.1 wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand."
Ik weet nu eerlijk gezegd niet of mijn netwerkkaart dus oké is, want ik weet ook niet precies wat er wel aangegeven wordt, als de zgn. 'time-outs', waar jij het over hebt, er zouden staan, m.a.w. hoe herken ik time-outs?

Met vr. groet,
OPABEN

Hoi !

Excuse: achter de promp: ping 127.0.0.1

Ik dacht dat je dit wel zou weten !

Bij IE 7 : klik rechts bovenaan op extra's. Internet-optie's - geavanceerd.

Kijk daar het menu es na op de opmerkingen uit m'n vorige link.

Greetz,

Harry.

H.H.

De opdracht achter de prompt nu uitgevoerd. Geeft, om kort te gaan, 0% verlies aan. De acties bij Internetopties al in een eerder stadium uitgevoerd.

Heb kennelijk 'het lek' nu boven water, doordat ik tot de ontdekking kwam, dat er geen directx op de computer geïnstalleerd stond.
Na dit met de nieuwste versie te hebben gedaan, werkt alles (dus ook de Postbank) weer zoals het hoort. Simpel, maar wel doeltreffend!

Een ieder, die mij met dit probleem met raad en daad heeft bijgestaan, dank ik, bij deze voor de genomen moeite. Mede dankzij jullie ben ik weer een tevreden mens.

OPABEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan