De enter in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Als ik in Word 2007 werk dan heb ik altijd problemen met mijn enter.
Als ik de regelafstand op 1.5 zet en ik druk op enter dan slaat hij bijna een regel over. Ik moet dan op 'shift + enter' drukken om naar de volgende regel te kunnen zonder dat er veel afstand tussen zit. Dit is best irritant. Iemand een idee hoe dit aangepast kan worden. Alvast bedankt!

Bij de tabblad ''Start'' heb je bij deel Stijlen moet je de (2de) stijl kiezen want daar staat ''zonderafstand''

Een denkfout die veel mensen maken met Word is dat Enter gebruikt wordt om een nieuwe regel te beginnen. Dit is echter niet waar, enter is bedoeld om een nieuwe paragraaf te starten van welk type dan ook. Een paragraaf kan zijn bijv. een titel of alinea. Ik ga zsm hier een bericht over schrijven op m'n weblog, ik zal hier posten als dit af is. Het komt er opneer dat je een paragraaf van het 'normal'-type aanmaakt en 'afstand na' instelt op ong. 16px. Deze ruimte krijg je altijd als je enter drukt, dus gebruik enter alleen wanneer je een nieuwe paragraaf wilt beginnen. Wil je een ander type opmaak? Gebruik dan een andere opmaakstyle.

Via zoeken naar regelafstand, had je de volgende oplossing kunnen vinden:

De spatiering in Word 2007 kun je als volgt veranderen (zodat er na een Enter niet teveel ruimte ontstaat):
Klik op het kleine pijltje rechtsonder op het lint waarin het woord "Stijlen"staat.
Klik op het pulldown menu en selecteer de stijl Normaal
Klik met de rechtermuisknop en selecteer "Aanpassen"
Zet een vinkje bij de optie: Toepassen op alle documenten" (Belangrijk)
en klik op de knop "Format" of "Aanpassen".
Kies voor paragraaf
en zet de spatiering op "Single" of "Enkel"
Klik de vensters weg en als het goed is, begint de nieuwe regel nu direct onder de vorige.

Daar zijn twee stijlen voor aangegeven in het lint.
Je hebt, in tegenstelling tot wat vOid aangeeft over de enter-toets, in 2007 de mogelijkheid om een nieuwe alinea te starten mét, of zonder extra witruimte.

Ik begrijp dat jij dat standaard liever niet wilt, en dus een nieuw document wilt beginnen met de stijl 'Geen afstand' in plaats van 'Standaard'.

Dit regel je alsvolgt:

- Start Word en sluit het document dat nieuw geopend wordt.
- klik op de Officeknop linksboven en kies voor 'Openen';
- klik links op 'Sjablonen' en dubbelklik nu in deze map op 'Normal'
- het sjabloon wordt geopend; klik nu eenmaal op de stijl 'Geen afstand' en sluit Word weer af.

Wanneer je nu Word opstart, begint een nieuw document met het opmaakprofiel .... ehh 'sorry' ;) de Stijl 'Geen afstand'.
Wil je dit incidenteel wél dan klik je alsnog op 'Standaard'

In tegenstelling? Leer Nederlands!

Daar zijn twee stijlen voor aangegeven in het lint.
Je hebt, in tegenstelling tot wat vOid aangeeft over de enter-toets, in 2007 de mogelijkheid om een nieuwe alinea te starten mét, of zonder extra witruimte.

Ik begrijp dat jij dat standaard liever niet wilt, en dus een nieuw document wilt beginnen met de stijl 'Geen afstand' in plaats van 'Standaard'.

Dit regel je alsvolgt:

- Start Word en sluit het document dat nieuw geopend wordt.
- klik op de Officeknop linksboven en kies voor 'Openen';
- klik links op 'Sjablonen' en dubbelklik nu in deze map op 'Normal'
- het sjabloon wordt geopend; klik nu eenmaal op de stijl 'Geen afstand' en sluit Word weer af.

Wanneer je nu Word opstart, begint een nieuw document met het opmaakprofiel .... ehh 'sorry' ;) de Stijl 'Geen afstand'.
Wil je dit incidenteel wél dan klik je alsnog op 'Standaard'

In tegenstelling? Leer Nederlands!

In tegenstelling tot jou ingewikkelde manier om het op te lossen, was het mijn bedoeling hiervoor een relatief eenvoudige aan te reiken.
Wist niet dat je pissed zou worden ..... :rolleyes:

Veel mensen geven de voorkeur aan de instellingen van de oudere versie's van word.
Wat je ook kan doen is stijl wijzigen, opmaakset, word 2003.
Daarna nog een keer stijl wijzigen, als standaard instellen.

succes,
Mirjam

Bijlagen

• word 2007 instelling.jpg
    word 2007 instelling.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 106
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan